100 هزار واکسن کوبایی کرونا امروز به تهران می رسد

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد که محموله 100 هزار دوز از واکسن کرونای Soberana ساخت کوبا برای انجام فاز سه مطالعه انسانی به مقصد تهران بارگیری شد و تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد.

100 هزار واکسن کوبایی کرونا امروز به تهران می رسد

کیانوش جهانپور در صفحه توییتر خود نوشت: محموله 100 هزار دزی واکسن Soberana-02 برای انجام فاز سه مطالعه بالینی مولتی سنتریک مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه FinlayInstituto کوبا ساعت 6 بعدازظهر به وقت کاراکاس، از جهت ونزوئلا به مقصد تهران بارگیری و ارسال شد و تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد.

جهانپور اضافه کرد: مطالعه بالینی فاز 1 و 2 این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت صورت گرفته و با توجه به نتایج مطلوب فازهای 1 و 2، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری های قبلی و پلتفورم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز 3 مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، فراوری انبوه آن در دو کشور شروع خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: این واکسن با فناوری ساب یونیت پروتئین، بازفراوری نوترکیب بخشی از RBD اسپایک (آنتی ژن S) ویروس کووید19 کنژوگه با توکسویید کزاز به همراه اجوانت است و در دو دوز با فاصله 28 روز استفاده خواهد شد.

جهانپور اظهار کرد: مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن، در کوبا در روزهای اخیر شروع شده و در ایران، توسط انستیتو پاستور ایران در گام نخست همزمان در حداقل پنج دانشگاه علوم پزشکی خارج از پایتخت، در روزهای ابتدایی سال جدید، شروع می گردد و به محض تایید نتایج، فراوری آن در داخل کشور انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1541

به "100 هزار واکسن کوبایی کرونا امروز به تهران می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 هزار واکسن کوبایی کرونا امروز به تهران می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید