نوری: سواد به معنای داشتن مدرک تحصیلی نیست
به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست مجازی با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، سواد را به معنی داشتن مدرک تحصیلی ندانست و گفت انجام فرآیند گزینش افراد برای جذب در دستگاه ها، در فرصتی محدود، مطلوب نیست؛ زیرا در این فرصت کم، امکان تشخیص افراد شایسته سخت است.
یوسف نوری عصر امروز در دومین روز از شروع به کار رسمی خود، در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس و در فضای مجازی برگزار گردید، با تقدیر از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرهنگیان، اظهار کرد: علمی دارای فضیلت است که دارای تقوا باشد، اگر فرد در مراتب تربیتی ششگانه پیشرفت کند، حکمت، حاصل خواهد شد.
وی اضافه نمود: شهروند خوب کسی است که در تمامی ساحت های تربیتی رشد نموده باشد؛ اما چون در عمل، دانش آموزان تحت تأثیر کنکور، تنها در یک ساحت تربیتی رشد می نمایند و از سایر ساحت ها باز می مانند، ممکن است شهروند مطلوب تربیت نگردد.
نوری توضیح داد: هر چند قدم های خوبی در راستای تحول در نظام تعلیم و تربیت از سال 90 تا به امروز در قالب سند تحول بنیادین برداشته شده است، اما سند تحول بنیادین چنان که باید، پیاده سازی نشده و بیشتر به شکل اداری به آن پرداخته شده است.
وی سواد را به معنی داشتن مدرک تحصیلی ندانست و اضافه نمود: انجام فرآیند گزینش افراد برای جذب در دستگاه ها، در فرصتی محدود، مطلوب نیست؛ زیرا در این فرصت کم، امکان تشخیص افراد شایسته سخت است.
وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث شده به سمت سواد اسمی و تک ساحتی برویم، وجود مسائل مبتلا به، در نیروی انسانی است؛ لذا علاوه بر افزایش ظرفیت ها، باید زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان را برای جذب نیروهای نخبه و شایسته، آماده کنیم.
وی گفت: اجرای دقیق سیاست ها و راهبردهای مندرج در اسناد بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مسائل نیروی انسانی را مرتفع خواهد نمود.
نوری با اشاره به وقوع زلزله استان هرمزگان و تخریب بعضی مدارس، توضیح داد: هرچند مقرر شده با مشارکت خیرین، به زودی تعدادی مدرسه 3 کلاسه در منطقه ها زلزله زده هرمزگان احداث گردد اما در کوتاه مدت نیز با دایر کردن کلاس های موقت، مشکل فضای آموزشی را رفع خواهیم کرد.
وی ادامه کرد: استفاده از ظرفیت های موجود و مناسب، جهت ارائه آموزش ها، از جمله فضاهایی مانند کانون های تربیتی و سایر مراکز فرهنگی، می توان مشکل کمبود کلاس درس در این استان را در کوتاه مدت، رفع کرد.
عضو کابینه دولت مردمی، ایران قوی اعلام نمود: لازم است، مدیران از ظرفیت شوراها برای رفع مسائل آموزشی ناشی از کرونا، بیش از پیش بهره مند شوند.
منبع: خبرگزاری پانا