پنج خوردنی مفید برای یاری به خوابیدن

به گزارش مجله پیامک، یکی از این مواد غذایی مفید برای یاری به خوابیدن، گیلاس ها هستند. گیلاس های تازه یا خشک یکی از منابع غذایی طبیعی ملاتونین هستند، (ماده شیمیایی که ساعت درونی بدن را برای تنظیم خواب کنترل می نماید). محققانی که گیلا س های ترش را مورد آزمایش قرار داده اند و متوجه سطح بالای ملاتونین شدند، توصیه نموده اند این گیلاس ها را یک ساعت قبل از وقت یا قبل از سفر وقتی می خواهید در هواپیما بخوابید، بخورید.

پنج خوردنی مفید برای یاری به خوابیدن

پنج خوردنی مفید برای یاری به خوابیدن

یکی از این مواد غذایی مفید برای یاری به خوابیدن، گیلاس ها هستند. گیلاس های تازه یا خشک یکی از منابع غذایی طبیعی ملاتونین هستند، (ماده شیمیایی که ساعت درونی بدن را برای تنظیم خواب کنترل می نماید). محققانی که گیلا س های ترش را مورد آزمایش قرار داده اند و متوجه سطح بالای ملاتونین شدند، توصیه نموده اند این گیلاس ها را یک ساعت قبل از وقت یا قبل از سفر وقتی می خواهید در هواپیما بخوابید، بخورید.

خوردنی بعدی موزها هستند. پتاسیم و مهمیم شل نماینده های طبیعی عضلات هستند و موزها منبع غنی از این دو عنصر هستند. موزها بعلاوه حاوی آمنیو اسید ال تریپتوفان هستند که در مغز به HTP ـ 5 تبدیل می گردد. HTP ـ 5 به نوبه خود به سروتونین (یک ناقل عصبی آرامش دهنده) و ملاتونین تبدیل می گردد.

نان تست هم از گروه غذاهای غنی از کربوهیدرات است که موجب فراوری انسولین می شوند و با افزایش سرعت آزادسازی تریپتوفان و سروتونین (دو ماده شیمیایی که شما را آرام نموده و به خواب می برند) ترغیب به خوابیدن می نمایند.

خوردنی مفید بعدی بلغور جو است. یک کاسه بلغور جو مثل نان تست قند خون را بالا می برد که آن هم به نوبه خود فراوری انسولین می نماید و مواد شیمیایی مغزی ترغیب نماینده خواب آزاد می نماید. جوها غنی از ملاتونین هستند که ممکن است مردم از آن ها به اسم یک یاری برای خوابیدن استفاده نمایند.

شیر گرم هم آخرین گزینه است. شیر هم مثل موز حاوی آمینو اسید ال- تریپتوفان است که به HTP ـ 5 تبدیل می گردد و سروتونین آرامش بخش آزاد می نماید. شیر هم حاوی کلسیم زیاد است که خواب را زیاد می نماید.

منبع: پایگاه اینترنتی کرین

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1815

به "پنج خوردنی مفید برای یاری به خوابیدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج خوردنی مفید برای یاری به خوابیدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید