واکسیناسیون می تواند خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهد؟

به گزارش مجله پیامک، گزارش منتشر شده در یک مجله پزشکی به آنالیز ارتباط میان اندازه سطح واکسیناسیون علیه کووید-19 در جوامع مختلف با کاهش خطر ابتلا پرداخته است.

واکسیناسیون می تواند خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، بر اساس گزارشی که در مجله نیچیر مدیسین منتشر شد، سطح بالاتری از واکسیناسیون علیه کووید-19 با اندازه پایین تری از عفونت با سارس-کوو 2 در میان گروهی از افراد واکسینه نشده زیر 16 سال ارتباط دارد.

یافته ها بر اساس تجزیه و تحلیل سوابق واکسیناسیون و نتایج آزمون 177 جامعه متمایز جغرافیایی از 6 دسامبر 2020 تا 9 مارس 2021، نشان می دهد واکسیناسیون علیه کووید-19 به محافظت از کسانی که واکسینه نشده اند، یاری نموده است.

آزمایش های بالینی و اقدامات واکسیناسیون نشان داده است واکسیناسیون بعلاوه می تواند انتقال را به علت تغییر در رفتار انسان افزایش دهد. به اسم مثال افرادی که واکسینه شده اند ممکن است کمتر مراقب فاصله اجتماعی باشند یا ممکن است بعد از تماس با فرد مبتلا به کووید-19 قرنطینه نشوند.

در این مطالعه محققان تغییرات در تعداد آزمایش های مثبت برای کووید-19 را در هر جامعه بین فواصل زمانی معین ارزیابی کردند. آن ها دریافتند به طور میانه، به ازای هر 20 ٪ افزایش در تعداد افراد واکسینه شده در یک جمعیت معین، تعداد آزمایش های مثبت سارس-کوو 2 در جمعیت واکسینه نشده در همان جامعه تقریبا دو برابر کاهش یافته است.

محققان هشدار می دهند یافته های آن ها احتمال مصونیت طبیعی به دست آمده از سارس-کوو 2 را در نظر نمی گیرد. آن ها نتیجه گرفتند اگرچه حفاظت مربوط به واکسن از جمعیت واکسینه نشده دلگرم کننده است، اما برای درک اینکه آیا و چگونه کمپین های واکسیناسیون احتمال ایمنی گله و ریشه کنی بیماری را پشتیبانی می نماید، مطالعات بیشتری ضروری است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1731

به "واکسیناسیون می تواند خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون می تواند خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید