اندازه مرگ ومیر در بروجرد 2.3 درصد است

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران/لرستان معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: اندازه مرگ ومیر در شهرستان 2.3 درصد است.

اندازه مرگ ومیر در بروجرد 2.3 درصد است

شهرام ممدوحی در جلسه ستاد مدیریت کرونا که امروز 20 دی ماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار گردید، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در بروجرد 944 هزار و 709 نفر به صورت تلفنی و حضوری ویزیت شده اند.

وی توضیح داد: موارد مشکوک 85 هزار 160 نفر بوده که 32 هزار و 409 نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شده اند.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار داشت: در حال حاضر 18 نفر بستری فعلی بوده که 12 مورد بستری مثبت هستند.

ممدوحی اضافه نمود: 745 نفر در این شهرستان طی حدود 2 سال گذشته به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که 53 درصد مرد و 47 درصد زن و از تعداد کل مبتلایان به ویروس، 79 درصد در شهر و 21 درصد در روستاها بوده اند.

وی اعلام کرد: بالاترین اندازه فوتی کرونا در موج پنجم بوده و اندازه مرگ ومیر کرونا در شهرستان بروجرد نسبت به کشور 2.3 درصد بوده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: پوشش واکسیناسیون شهرستان در رده سنی بالای 12 سال برای دُز اول 91.9 درصد، دُز دوم 80.1 و دُز سوم 15.6 درصد بوده است.

ممدوحی بیان کرد: 61 درصد واکسیناسیون کرونا برای مردم بروجرد در مراکز تجمیعی بوده و بیشترین واکسن تزریق شده در بروجرد سینوفارم بوده است.

وی با بیان اینکه اُمیکرون نیز مانند سویه های قبلی کرونا خطرناک است و پنج برابر دلتا قدرت انتشار دارد، اضافه نمود: پیش بینی می گردد ظرف سه هفته آینده اُمیکرون ویروس غالب در کشور باشد که باید آمادگی داشته باشیم.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار کرد: متأسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل ونقل عمومی شهرستان و اماکن عمومی کمرنگ شده است.

ممدوحی توضیح داد: با توجه به اینکه استخرها بازگشایی شده اند اما پروتکل ها در آن ها رعایت نمی گردد و نظارت بر سفره خانه ها، رستوران ها و مدارس باید به صورت جدی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2065

به "اندازه مرگ ومیر در بروجرد 2.3 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه مرگ ومیر در بروجرد 2.3 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید