ویروس کرونا؛ ارسال پیغام امید با نقاشی بزرگ روی کوه آلپ

به گزارش مجله پیامک، یک هنرمند فرانسوی مشهور، به تازگی از یک اثر نقاشی بزرگ پرده برداری نموده است، اثری که می خواهد به تمام افرادی که درگیر بیماری همه گیر کووید 19 هستند، امید بدهد.

ویروس کرونا؛ ارسال پیغام امید با نقاشی بزرگ روی کوه آلپ

پنج ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان ما می گذرد. بیش از 4.6 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند و حدود 310 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. بیشتر کشورهای جهان در قرنطینه به سر می برند و سفر و گردشگری به طور کامل مختل شده است. در همین حین، هنرمندان و افراد مختلفی سعی نموده اند تا در این روزهای سخت و بحرانی به افرادی که درگیر این بیماری هستند، امید بدهند و پیغام عشق و مثبت اندیشی را در جهان بگسترانند.

سایپه (Saype)، یک هنرمند گرافیتی فرانسوی است که برای خلق نقاشی های بزرگ با استفاده از رنگ های تجزیه پذیر روی چمن مشهور است. نام اصلی این هنرمند، گیوم لگروس (Guillaume Legros) است. وی در اواخر ماه آوریل، آخرین شاهکار خود را در محوطه کوهستانی باز لیزین (Leysin)، شهرک آلپین در سوئیس کشیده است.

این اثر هنری موقت با عنوان فرای بحران، دختر جوانی را نشان می دهد که به افق خیره شده است. این دختر روی چمن ها نشسته است تا ترسیم زنجیره ای از آدمک هایی که دست یکدیگر را گرفته اند را تکمیل کند.

این نقاشی بزرگ در مساحتی بیش از 2,973 متر مربع، بر فراز دریاچه ژنو در کوه آلپ سوئیس کشیده شده است. طبق شرحات سایپه در یک نشست خبری، طول عمر این اثر هنری به آب و هوای آن منطقه و رویش دوباره چمن بر فراز تپه بستگی دارد.

سایپه در سال 2019 به عنوان یکی از 30 شخصیت تاثیرگذار اروپایی زیر 30 سال در زمینه هنر و فرهنگ مجله فوربز (Forbes) معرفی گشت. علت معروفیت وی، خلق گرافیتی های شگفت انگیز روی چمن با استفاده از رنگ های تجزیه پذیر است که از رنگ های طبیعی مانند زغال و گچ ساخته شده اند.

سایپه شرح می دهد که هدف از ترسیم این نقاشی موقت، فرستادن پیغامی از جنس امید و مثبت اندیشی در حین شیوع بیماری همه گیر کرونا و بعلاوه ساخت جهانی با هم بستگی و انسانیت بیشتر در آینده است.

سایپه، هنرمند گرافیتی که در سوئیس مستقر است در اینستاگرام خود نوشت:

در این روزهای همه گیری، بیشتر جمعیت جهان با محدودیت روبه رو هستند. اگرچه همه ما تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته ایم، اما چالش ها و مبارزات مختلفی را تجربه می کنیم. من تصمیم گرفتم نقاشی فرای بحران را در نزدیکی خانه ترسیم کنم تا پیغامی خوش بینانه و حس تنفس در هوای آزاد را به اشتراک بگذارم.

این هنرمند خودآموخته، به آژانس خبری سوئیسی کی استون اس دی ای (Keystone-SDA) گفت:

درست مانند دیگر آثاری که تا به امروز از من دیده اید، من قصد دارم تا یک دیدگاه خوش بینانه و ایده ای از زندگی کردن با یکدیگر را به بیننده منتقل کنم. ایده اصلی این نقاشی، به چالش کشیدن جهان پس از کرونا و پرداختن به اهمیت هم بستگی و اتحاد است.

سایپه از سال 2015 در سراسر جهان در شهرهایی چون پاریس، برلین و بوینس آیرس به خلق نقاشی های مشابهی با رنگ های تجزیه پذیر پرداخته است.

منبع: کجارو / lonelyplanet / afar.com
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1984

به "ویروس کرونا؛ ارسال پیغام امید با نقاشی بزرگ روی کوه آلپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ ارسال پیغام امید با نقاشی بزرگ روی کوه آلپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید