علایم حمله قلبی در مردان

به گزارش مجله پیامک، کوشش برای شناسایی علایم حمله قلبی این واقعیت را اثبات نموده است که هر شخص ممکن است علایم و شدت بیماری متفاوتی را تجربه کند، و در عین حال در یک نقطه ممکن است ثابت گردد که در صورت نبود یاری های پزشکی کشنده

علایم حمله قلبی در مردان

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

کوشش برای شناسایی علایم حمله قلبی این واقعیت را اثبات نموده است که هر شخص ممکن است علایم و شدت بیماری متفاوتی را تجربه کند، و در عین حال در یک نقطه ممکن است ثابت گردد که در صورت نبود یاری های پزشکی کشنده باشد. این مقاله منبعی برای شناسایی این علایم است قبل از اینکه دیر شده باشد.

قلب ما برای عملکرد صحیح به میزان کافی اکسیژن احتیاج دارد و این اکسیژن به وسیله خونی که به وسیله عروق کرونر حمل می گردد به عضلات قلب می رسد. به علت بعضی عوامل مانند اضافه وزن، کلسترول بالا، دیابت و غیره ماده ای به نام پلاک -که ممکن است شامل ذخیره چربی یا کلسترول باشد- در دیواره عروق کرونر انباشته گردد. این امر سبب ضخیم شدن شریان ها شده و راستا عبور خون و اکسیژن باریک تر گردد. سپس، احتمال آن وجود دارد که پلاک های انباشته شده گسیخته شده و موجب تشکیل لخته خون شوند. اگر این اتفاق بیافتد، جریان خون کاهش می یابد و خون به بافت عضلات قلب نمی رسد و باعث مرگ بافت ها می گردد. بعلاوه احتمال آن وجود دارد که لخته خون به طور کامل از رسیدن خون غنی از اکسیژن به قلب جلوگیری کند. و به این علت حمله قلبی رخ می دهد.

علایم نشان دهنده حمله قلبی

به گزارش انجمن قلب آمریکا، بسیاری از مردان بعد از سن 45 سالگی تحت خطر بالای حمله قلبی هستند. بااین حال، در زنان بعد از سن 50 سالگی و به خصوص بعد از یائسگی احتمال حمله قلبی بالا می رود. با این حال، حمله قلبی می تواند در سن جوانی هم رخ دهد. کارشناسان پزشکی عقیده دارند که شما به هیچ قیمتی نباید یاری های پزشکی را بعد از حمله قلبی به بیش از پنج دقیقه به تاخیر بیاندازید. هر دقیقه تاخیر احتمال زنده ماندن شما را کاهش می دهد

ناراحتی یا درد در قفسه سینه

من انکار نمی کنم که قبلا گفته ام بیشتر افراد درد قفسه سینه را حین حمله قلبی تجربه نمی نمایند. در واقع، در بسیاری از موارد مشاهده شده است حمله قلبی با ناراحتی خفیف همراه است که ممکن است به مدت چند دقیقه ادامه داشته باشد و سپس از بین برود. این ناراحتی بیشترا در مرکز قفسه سینه احساس می گردد و بسیاری از افراد از آن غفلت می نمایند و فرض بر این می گیرند که ناشی از اضطراب یا سوءهاضمه است. از سوی دیگر، در بعضی افراد، این ناراحتی همراه با احساس فشرده شدن، پری، فشار، و درد در قفسه سینه است که ممکن است خفیف یا شدید باشد.

درد در بالا تنه

تجربه درد در نواحی مانند، گردن، فک، پشت، دندان ها یا بازوها به نظر می رسد که پدیده ای رایج است. ما به آسانی از این علایم اجتناب می کنیم و آن ها را بخشی از زندگی روزمره می دانیم. اما آیا می دانستید که این ها از علایم شایع در ارتباط با حمله قلبی می باشند؟ گاهی اوقات مشاهده می گردد که هیچ دردی در قفسه سینه وجود ندارد، اما دردی آزاردهنده در نواحی ذکر شده احساس می گردد.

درد در معده

درد معده یکی از دردهای شایعی است که همه ما تجربه نموده ایم. با این حال، بیشتر ما به آن اهمیت زیادی قایل نمی شویم. حداقل به آن به اسم یک مشکل اورژانسی توجه نمی کنیم. در طول حمله قلبی، فشار از ناحیه قفسه سینه آغاز می گردد و به قسمت فوقانی شکم می رسد و باعث شکم درد می گردد. این درد ممکن است با سوزش معده همراه باشد. بیشتر مردم این علایم را با سوءهاضمه یا اسیدیته شدن اشتباه می گیرند.

تنگی نفس

مانند درد قفسه سینه، این علامت می تواند به اسم یکی از اولین علایم هشداردهنده حمله قلبی باشد که ممکن است قبل از هر ناراحتی دیگر در بدن تجربه گردد. ممکن است نفس نفس بزنید و کوشش کنید نفس عمیق بکشید و تنفس برایتان بسیار سخت گردد. این اتفاق زمانی می افتد که به علت انسداد عروق کرونر، خون کافی به قلب نمی رسد.

عرق کردن، تهوع، سرگیجه

عرق کردن یکی دیگر از علایم شایع است. شخصی ممکن است عرق سرد را تجربه کند، که باعث رطوبت پوست می گردد. احساس سرگیجه، استفراغ، و توهوع هم ممکن است تجربه گردد. سرگیجه بعضی از افراد به حدی می رسد که احساس می نمایند در قدم بعدی ممکن است غش نمایند.

احساس اضطراب

بیشتر مردم در حین حمله قلبی به شدت مضطرب می شوند که از آن به اسم یک حمله وحشتناک یاد می نمایند. با این حال، کارشناسان پزشکی توصیه می نمایند که در طول حمله قلبی شخص باید سعی کند آرام باشد و حرکات و جنبش خود را به حداقل برساند.

ما در دوره ای زندگی می کنیم که حملات قلبی مهم ترین علت مرگ و میر به تعداد می رود بنابراین مهم است که تا جایی که می توانیم تحت آموزش قرار گیریم. یک حمله قلبی می تواند بدون هیچ گونه اخطار رخ دهد یا ممکن است علایم هشداردهنده ای که با آن همراه است قابل درک نباشد. بنابراین کارشناسان معتقد هستند که حتی اگر شما از علایم مطمئن نیستید - اگر یک حمله قلبی یا سوءهاضمه یا اضطراب است- بهتر است در هر صورت در پی یاری پزشکی باشید.

در گام اول باید با اورژانس تماس بگیرید. اگر شخصی کنار شما است به او اطلاع دهید که گمان می برید دچار حمله قلبی شده اید و از او بخواهید تا بلافاصله شما را به بیمارستان ببرد. اگر کسی کنار شما نیست و در حال انتظار برای اورژانس هستید مطمئن شوید که تحت فشار هیچگونه فعالیتی نیستید. اگر در نزدیکی شما آسپرین وجود دارد و نسبت به آن حساسیت ندارید تا موقع رسیدن اورژانس آن را بجوید. با این حال، برای پیدا کردن کسی در حوالی خانه تان حرکت نکنید. احتیاج دارید تا حد ممکن قلبتان آرام بماند. بعلاوه هنگام مراجعه به بیمارستان هرگز خودتان رانندگی نکنید مگر اینکه چاره دیگری نداشته باشید.

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1833

به "علایم حمله قلبی در مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علایم حمله قلبی در مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید