طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

به گزارش مجله پیامک، پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی محسوب می گردد. پیتزا مرغ و قارچ یکی از پرطرفدارترین انواع پیتزا به شمار می رود. همانطور که از نام این پیتزا تعیین است، شامل مرغ و قارچ می گردد. بین دوستداران فست فود همواره بین پیتزا و برگر رقابت زیادی بوده است. پیتزا انواع مختلفی دارد. در واقع خمیر پیتزا تقریباً به یک شکل درست می گردد اما موادی که روی آن قرار می گیرد با یکدیگر فرق دارد. در ادامۀ این مطلب قصد داریم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ را آموزش دهیم. اگر به این پیتزا علاقه مند هستید و تمایل دارید آن را در منزل تهیه کنید، این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا قارچ و مرغ به علت آن که در دستور پخت آن از فراورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس استفاده نمی گردد، به نسبت سایر پیتزاها ارزش غذایی بالایی تری دارد. بعلاوه برای بچه ها که به پیتزا علاقه دارند، مناسب تر است. در ادامه مواد لازم برای تهیه پیتزا قارچ و مرغ مناسب 2 نفر آورده شده است. بنابراین اگر تمایل دارید آن را برای افراد بیشتر و یا کمتری تهیه کنید، میزان مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ

  • خمیر آماده پیتزا 2 عدد
  • سینه مرغ 1 عدد
  • قارچ بزرگ 10 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • فلفل دلمه ای کوچک 1 عدد
  • پنیر پیتزا 500 گرم
  • سس گوجه فرنگی به میزان لازم
  • ذرت به میزان لازم
  • گوجه فرنگی 4 عدد (دلخواه)
  • نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم

مراحل دستور پخت پیتزا مرغ و قارچ

در طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ می توانید از ابتدا خمیر پیتزا را خودتان در خانه تهیه کنید و یا آن را به صورت نمیه آماده از بیرون تهیه کنید. درست کردن خمیر پیتزا کمی زمان بر است. به همین دلیل خیلی از شرکت های مواد غذایی آن را به صورت نیمه آماده روانه بازار نموده اند. در ادامه مراحل تهیه پیتزا قارچ و مرغ مرحله به مرحله آورده شده است.

مرغ را آبپز کنید

در ابتدا باید سینه مرغ را به همراه آب درون یک قابلمه قرار دهید. سپس درون آب پیاز و انواع ادویه مانند نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین بریزید تا بوی آن گرفته گردد. زمانی که مرغ به خوبی پخته شد آن را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید که سرد گردد. سپس آن را ریش ریش کنید. اندازۀ تکه های مرغ به سلیقۀ خودتان بستگی دارد. اما به طور کلی اگر کمی درشت باشند و روی پیتزا دیده شوند بهتر است.

فلفل دلمه ای و پیاز را تفت دهید

در مرحلۀ بعدی نوبت به تفت دادن پیاز و فلفل دلمه ای می رسد. پس ابتدا پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و به همراه کمی روغن درون تابه تفت دهید. در این مرحله نیز می توانید میزانی ادویه نیز به آن اضافه کنید. سپس فلفل دلمه ای را نیز نگینی کنید و به پیازها اضافه کنید. گفتنی است که برای بهتر شدن ظاهر پیتزا می توانید از فلفل دلمه های رنگی نیز بهره ببرید.

مرغ را اضافه کنید

در ادامه نوبت به افزودن مرغ های ریش ریش شده می رسد. آن ها را به تابه اضافه کنید و به همراه مواد تفت دهید.

قارچ ها را برش بزنید

همۀ قارچ ها را به جز دو عدد به شکل ورقه ای برش بزنید و به ترکیبات تابه اضافه کنید. اجازه دهید تا کمی قارچ ها از حالت خامی خارج گردد. دو قارچ دیگر را نیز برای تزئین بهره ببرید. پس از افزودن قارچ می توانید کمی آویشن نیز برای خوش طعم شدن آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله لازم نیست که قارچ ها کاملاً پخته شوند.

خمیر پیتزا را آماده کنید

حال نوبت به خمیر پیتزا می رسد. اگر از خمیر نیمه آماده استفاده می کنید می توانید مستقیماً روی آن سس پیتزا را قرار دهید. اما اگر خمیر پیتزا را خودتان تهیه نموده اید، آن را پهن کنید. توجه داشته باشید که قطر خمیر نباید بیشتر از نیم سانتی متر باشد.

سس پیتزا را تهیه کنید

یکی از مهم ترین بخش های طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ تهیه سس آن است. خیلی از افراد به جای سس پیتزا از سس گوجه فرنگی آماده استفاده می نمایند. بعلاوه می توانید این سس را خودتان تهیه کنید. برای این کار باید گوجه فرنگی را رنده کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب آن گرفته گردد. سپس با اضافه کردن ادویه های لازم و کمی سس گوجه فرنگی می توانید این سس را به راحتی خودتان درست کنید. در آخر پس از آماده سازی سس آن را روی خمیر پیتزا پهن کنید.

کمی پنیر پیتزا اضافه کنید

پس پهن کردن سس پیتزا روی خمیر کمی پنیر موزارلا روی آن بریزید. این کار باعث می گردد پس از پخت، پیتزا بیشتر کش بیاید. بعلاوه می توانید لا به لای مواد پیتزا چند ورقه پنیر گودا نیز قرار دهید. استفاده از پنیر گودا در نتیجه نهایی بسیار مؤثر است.

مواد پیتزا را روی خمیر قرار دهید

پس از افزودن میزانی پنیر، موادی که برای پیتزا آماده کردید را روی خمیر پهن کنید. توجه داشته باشید که میزان مواد به طور یکسان در سطح خمیر پخش شده باشد. حال دوباره روی آن پنیر پیتزا بریزید. توجه داشته باشید که میزان خمیر را می توانید خودتان بسته به ذائقه تان کم یا زیاد کنید. در آخر نیز می توانید از گوجه گیلاسی و بعلاوه قارچ های ورقه شده برای روی پیتزا بهره ببرید. این کار باعث می گردد ظاهر بهتری داشته باشد.

پیتزا را درون فر قرار دهید

فر را روی 220 درجۀ سانتی گراد تنظیم کنید. پس از آن که کاملاً داغ شد، پیتزا را درون فر قرار دهید. زمان لازم برای پختن پیتزا حدود 30 دقیقه است.

نتیجه گیری

همانطور که در دستور پخت پیتزا قارچ و مرغ خواندید، می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. این پیتزا به علت داشتن مرغ به جای فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس ارزش غذایی بالاتری دارد و انتخاب مناسبی برای یک وعدۀ غذایی است.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2062

به "طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید