طرز تهیه انبه قرمزی به 2 روش ساده و دو رنگ کافی شاپی

به گزارش مجله پیامک، انبه قرمزی یک نوع خنک و خوش طعم است که می تواند در روزهای گرم تابستان بدنتان را از درون خنک کند. در طرز تهیه انبه قرمزی از ترکیب میوه هایی مثل انگور قرمز، انبه و آب انار طبیعی استفاده می شود. طعم این نوشیدنی بسیار فرق دارد و بسیار سریع و راحت آماده می شود. در این مقاله از در می توانید با آموزش درست کردن انبه قرمزی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد درست کردن انبه قرمزی با آب انگور و آب انار پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه انبه قرمزی به 2 روش ساده و دو رنگ کافی شاپی

طرز تهیه انبه قرمزی خانگی

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه انبه قرمزی با آب انگور و آب انار

  • انگور قرمز: 2 خوشه
  • انبه: 1/2 یک عدد
  • انار: 1 عدد
  • یخ: 4 تا 5 تکه

مراحل طرز تهیه انبه قرمزی

انبه قرمزی یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های تابستانی است و بسیار سریع و ساده در چهار مرحله آماده می شود. در ادامه می توانید با روش درست کردن انبه قرمزی با آب انگور و آب انار طبیعی آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن میوه ها

در اولین مرحله از طرز تهیه نوشیدنی انبه قرمزی باید انبه، انگور و انار را بشویید. سپس پوست را جدا کنید و آن را از وسط نصف کنید. بعد از جدا کردن هسته انبه نصف آن را برای تهیه انبه قرمزی کنار بگذارید. سپس به سراغ دانه کردن انار بروید و انگور را از خوشه جدا کنید و برای تهیه انبه قرمزی کنار بگذارید.

مرحله دوم؛ آماده کردن آب انگور و آب انار

در این مرحله از طرز تهیه انبه قرمزی باید انارهای دانه شده را همراه با انگور در آبمیوه گیری بریزید و میوه ها را آب بگیرید. می توانید آب انگور و آب انار را به صورت جداگانه آماده کنید و یا آن ها را با هم در دستگاه آبمیوه گیری بریزید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن آب انگور و انار با انبه

بعد از آماده شدن آب انار و باید ترکیب این آبمیوه را همراه با انبه خرد شده و یخ در مخلوط کن بریزید. دستگاه را برای 30 ثانیه روشن کنید تا میوه ها کاملاً با هم میکس شوند و نوشیدنی لذیذ شما آماده شود.

مرحله چهارم؛ سرو کردن نوشیدنی انبه قرمزی

بعد از آماده شدن انبه قرمزی می توانید آن را در لیوان مورد نظرتان سرو کنید. سپس می توانید میزانی انبه خرد شده، یا انگور داخل نوشیدنی بیندازید تا جلوه مجذوب کننده تری پیدا کند.

طرز تهیه انبه قرمزی دو رنگ

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه انبه قرمزی دو رنگ

  • انبه: 2 عدد
  • یخ: به میزان لازم
  • آب: به میزان لازم
  • آب انگور: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب انار: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل درست کردن انبه قرمزی دو رنگ

اگر اهل تزیینات غذا و سرو کردن نوشیدنی های رنگارنگ باشید، احتمالاً دوست دارید نوشیدنی انبه قرمزی را هم به شکل متمایز و مجذوب کننده تری آماده کنید. انبه قرمزی دو رنگ یکی از مجذوب کننده ترین روش های آماده کردن این نوشیدنی است که اتفاقاً بسیار راحت و سریع آماده می شود. در ادامه می توانید با طریقه درست کردن انبه قرمزی دو رنگ آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن آب انبه

در اولین مرحله از طرز تهیه انبه قرمزی باید انبه ها را بشویید و پوست و هسته آن ها را جدا کنید. سپس انبه ها را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. میزانی آب به انبه اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا شما آماده شود. از آنجایی که انبه میکس شده به تنهایی بافت غلیظی دارد، می توانید به میزان ای که آب انبه غلظت مناسبی پیدا کند، به آن آب اضافه کنید.

مرحله دوم؛ سرو کردن انبه قرمزی دو رنگ

بعد از آماده شدن آب انبه، باید لیوان مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس نصف لیوان را با آب انبه پر کنید و چند عدد یخ نیز در هر لیوان بیندازید. حالا آب انگور و آب انار طبیعی را با هم ترکیب کنید و روی آب انبه بریزید. در این مرحله به هیچ عنوان نباید آبمیوه ها را با هم ترکیب کنید. برای تزیین روی انبه قرمزی می توانید از دانه انار، انگور یا تکه های انبه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی انبه به 4 روش

نکات و فوت و فن های طرز تهیه انبه قرمزی

*برای درست کردن نوشیدنی انبه قرمزی با آب انگور و آب انار هیچ نیازی به اضافه کردن شکر نیست، اما در صورتی که دوست دارید طعم نوشیدنی شما شیرین تر شود، می توانید از میزان انبه بیشتری در آن استفاده کنید.

*برای تهیه انبه قرمزی سعی کنید از انار شیرین و رسیده و انگور قرمز رسیده استفاده کنید تا طعم نوشیدنی شما لذیذتر شود.

*پیشنهاد می شود در طرز تهیه انبه قرمزی از انار، انگور و انبه تازه استفاده شود، اما در صورتی که به تازه یا انار دسترسی ندارید می توانید از آبمیوه های طبیعی موجود در بازار استفاده کنید.

*برای سرو کردن انبه قرمزی بهتر است از لیوان های بلند و باریک استفاده کنید.

*برای خوشمزه تری شدن نوشیدنی انبه قرمزی می توانید انبه را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. سپس از برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید. این کار هم بافت غلیظ تری به نوشیدنی شما می بخشد و هم مزه آن را لذیذتر می کند.

*در طرز تهیه انبه قرمزی می توانید به جای استفاده از آب انگور از انگور میکس شده نیز استفاده کنید. در صورتی که از این روش استفاده می کنید، بهتر است انگور شما بدون هسته باشد تا نوشیدنی طعم و ظاهر مجذوب کننده تری پیدا کند.

*اگر برای آب گرفتن انگور و انار به آبمیوه گیری دسترسی ندارید، می توانید انگور و انار را با استفاده از مخلوط کن یا گوشتکوب برقی میکس کنید. سپس این ترکیب را از صافی رد کنید و برای تهیه انبه قرمزی مورد استفاده قرار دهید.

*برای خوش عطر و خوش طعم شدن نوشیدنی انبه قرمزی خانگی می توانید میزانی ، عصاره وانیل یا به آن اضافه کنید.

*در صورتی که برای تهیه انبه قرمزی از انبه یخ زده استفاده می کنید، نیازی به اضافه کردن تکه های یخ به نوشیدنی نیست.

*انبه قرمزی یک نوشیدنی با طبع متعادل است که برای همه افراد مفید است. از آنجایی که طبع انبه و انگور قرمز گرم است و طبع انار سرد است، ترکیب این میوه ها با هم موجب می شود تا یک نوشیدنی با طبع متعادل ایجاد شود.

*در صورت تمایل می توانید در زمان سرو یک اسکوپ روی نوشیدنی قرار دهید تا نوشیدنی شما ظاهر دلچسب تری پیدا کند.

*برای تهیه انبه قرمزی خانگی می توانید به جای استفاده از میوه های تازه از آب میوه انگور، انار و انبه نیز استفاده کنید. برای این کار باید آبمیوه های هر یک از این میوه ها را به صورت آماده خریداری کنید و یا در خانه درست کنید و سپس همه آن ها را با هم ترکیب کنید.

*از آن جایی که در طرز تهیه انبه قرمزی از آب انار و انگور قرمز استفاده می شود، این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی و بیماری های ویروسی و عفونی بسیار مفید است.

سوالات متداول

برای درست کردن انبه قرمزی از ترکیب چه میوه هایی استفاده می شود؟

برای درست کردن انبه قرمزی از ترکیب انگور، انار و انبه استفاده می شود.

روش شیرین کردن نوشیدنی انبه قرمزی چگونه است؟

برای درست کردن نوشیدنی انبه قرمزی با آب انگور و آب انار هیچ نیازی به اضافه کردن شکر نیست، اما در صورتی که دوست دارید طعم نوشیدنی شما شیرین تر شود، می توانید از میزان انبه بیشتری در آن استفاده کنید.

طبع نوشیدنی انبه قرمزی سرد است یا گرم؟

انبه قرمزی یک نوشیدنی با طبع متعادل است که برای همه افراد مفید است. از آنجایی که طبع انبه و انگور قرمز گرم است و طبع انار سرد است، ترکیب این میوه ها با هم موجب می شود تا یک نوشیدنی با طبع متعادل ایجاد شود.

منبع: افق کوروش
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2144

به "طرز تهیه انبه قرمزی به 2 روش ساده و دو رنگ کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انبه قرمزی به 2 روش ساده و دو رنگ کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید