حکم 5 سال زندان برای کارگران معترض هفت تپه از درجه اعتبار ساقط است

به گزارش مجله پیامک، عضو هیئت مدیره کانون عالی شورا های اسلامی کار کشور گفت: طبق اصل 27 قانون اساسی، محکومیت صادره برای کارگران هفت تپه از درجه اعتبار ساقط بوده و از قوه قضائیه انتظار می رود حکم برائت این کارگران را صادر کند.

حکم 5 سال زندان برای کارگران معترض هفت تپه از درجه اعتبار ساقط است

حسین حبیبی، عضو هیئت مدیره کانون عالی شورا های اسلامی کار کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در خصوص صدور احکام 5 سال زندان کارگران معترض شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: آیا تجمع اعتراضی تخلف است؟ در حالی که اصل 27 قانون اساسی تاکید کرده که تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است. بر همین مبنا، اعتراض مسالمت آمیز آئین نامه نمی خواهد.

حبیبی افزود: بر این اساس، تجمع کارگران نیشکر هفت تپه و هپکو و آذرآب و... بیرون از محوطه کارگاه، طبق اصل 27 قانون اساسی نه تنها آزاد بلکه استفاده از حقی همگانی است و باید امنیت برگزاری آن نیز تامین و تضمین شود.

بیشتر بخوانید:

  • حقوق معوق آبان کارگران هفت تپه هنوز پرداخت نشده / کارفرما به تعهداتش عمل نمی کند
  • درد هفت تپه خصوصی سازی نیست، رها سازی است / کارگر را خفه نکنید؛ ریشه فساد را بخشکانید
  • هفت تپه 1000 میلیارد تومان بدهی دارد / تولیدات شرکت طی 2 سال اخیر به شدت کاهش یافته

عضو هیئت مدیره کانون عالی شورا های اسلامی کار کشور ابراز کرد: حال اگر تجمع اعتراضی و اعتصاب در داخل کارگاه (در قالب دست از کار کشیدن و یا تعطیلی کار ضمن حضور کارگر در کارگاه و یا کاهش عمدی تولید از سوی کارگران) صورت گیرد، تنها هیئت تشخیص موظف به رسیدگی براساس درخواست هر یک از طرفین اختلاف است لذا باز هم اتهام تلقی نمی شود چه رسد به اینکه جرم تلقی شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس محکومیت صادره برای کارگران هفت تپه از درجه اعتبار ساقط است و از قوه قضائیه انتظار می رود حکم بر برائت کارگران هفت تپه را صادر کند چرا که آنان هیچ جرمی جز اعتراض آرام صنفی ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 720

به "حکم 5 سال زندان برای کارگران معترض هفت تپه از درجه اعتبار ساقط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم 5 سال زندان برای کارگران معترض هفت تپه از درجه اعتبار ساقط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید