ادامه طرح منع تردد شبانه برای کنترل کرونا

به گزارش مجله پیامک، رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در پنجاه و یکمین جلسه این کمیته تاکید نمود که منع تردد های شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح به جهت تاثیر مثبت در کنترل بیماری ادامه خواهد داشت.

ادامه طرح منع تردد شبانه برای کنترل کرونا

به گزارش ایرنا، حسین ذوالفقاری در این جلسه با تشریح اینکه خوشبختانه با همکاری خوب مردم و مساعدت همه دستگاه ها به خصوص نیروی انتظامی و اصناف، فرایند به سمت کنترل و مهار کامل بیماری کرونا در کشور است، گفت: باید در وهله اول از مجموعه اعضای کادر درمانی و بعلاوه نیروی انتظامی که واقعا زحمات طاقت فرسایی را طی ماه های گذشته کشیده اند، قدردانی کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی شبانه روز در خدمت ستاد ملی کرونا در اجرای برنامه ها و بسته های مصوب است، اضافه نمود: پس از پالایش به عمل آمده طی مدت اخیر مجموعا یک میلیون و 800 هزار جریمه از سوی عوامل نیروی انتظامی در کشور ثبت شده که نشانگر کوشش این مجموعه در اجرای درست و صحیح ماموریت های محوله است.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اظهار اینکه آمار های اخیر گویای این امر است که جریمه تردد های شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح در حال افزایش است، گفت: باید برای این موضوع برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و در صورت ادامه دار بودن آن و افزیش شیب جریمه ها در این مورد، راه حل تازه اتخاذ کنیم.

ذوالفقاری در ادامه به نقش موثر مردم و اصناف در فرایند مدیریت بیماری کرونا اشاره نمود و ادامه داد: فرایند کلی نشان از همراهی خوب مردم عزیزمان با طرح جامع مدیریت هوشمند دارد که لازم می دانم از کلیه همراهان این طرح کمال تشکر را داشته باشم.

مساله پلمپ واحد های صنفی متخلف از دیگر موضوعات مورد اشاره جلسه امروز بود و در این خصوص ذوالفقاری گفت: طبق آمار 28 هزار واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد پلمپ شده اند که نسبت به کل واحد های صنفی نشانگر این است که عموم و اکثریت واحد های صنفی در فرایند مبارزه با کرونا همراهی دارند.

ذوالفقاری با بیان اینکه مهم ترین و محوری ترین طرفین در مدیریت بیماری کرونا مردم هستند؛ گفت: با توجه به خطر بیماری بر سلامت مردم، نباید عادی انگاری و عادی پنداری بیماری در جامعه ایجاد گردد.

معاون وزیر کشور با تشریح این امر که باید با اتخاذ روش های هوشمند که در طرح جامع هوشمند هم پیش بینی شده است اجازه شیوع دوباره بیماری را در کشور ندهیم و با ادامه راستا درست کنونی به ریشه کن شدن کامل بیماری در کشور یاری کنیم.

وی افزود: مهم ترین عامل شیوع بیماری، تجمع افراد به خصوص در مکان های سربسته است و برای همین به کلیه استانداری های سراسر کشور ابلاغ شده که تحت هیچ شرایطی اجازه این تجمع ها را ندهند.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمایت و همراهی مردم عزیز امروز به نقطه ای رسیدیم که مقدار مرگ و میر از حدود 500 نفر به رقمی در حدود 120 الی 130 نفر رسیده و این مساله از این واقعیت حکایت دارد که فرایند سیاست ها در مدیریت بیماری پیروز بوده و برای همین باید با رعایت دقیق پروتکل ها اجازه اوج گیری دوباره بیماری را ندهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1776

به "ادامه طرح منع تردد شبانه برای کنترل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه طرح منع تردد شبانه برای کنترل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید