دارودسته های نیویورکی به جان هم افتادند، ترامپ خود را به کاپیتان کشتی بونتی تشبیه کرد!

به گزارش مجله پیامک، فرماندار نیویورک با ملاک نیویورکی که از قضا رئیس جمهور آمریکا هم هست به لج و لجبازی و اینکه چه کسی رئیس است افتاده اند! تا جایی که داد سنا را هم درآوردند!

دارودسته های نیویورکی به جان هم افتادند، ترامپ خود را به کاپیتان کشتی بونتی تشبیه کرد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با یک توئیت، خشم نیویورکی ها در آورد و نمایندگان کنگره را در آورد. این پایتخت مالی آمریکا از هرچیزی برای ترامپ مهمتر است و این پر واضحه است که حتی به قیمت جان شهروندان نیز حاضر به چشم پوشی از این شهر نیست چرا که عمده سرمایه ترامپ در نیویورک خوابیده است.

بر همین اساس روز گذشته در پی جدال و بحث های بسیار بر سر قرنطینه این شهر، ترامپ در توئیت خود نوشت: حرف آخر را من می زنم!

ترامپ، فرماندار نیویورک را تشبیه به افسر کشتی بونتی کرد! و فرماندار در پاسخ گفت: ما در این کشور پادشاه نداریم.

ترامپ نیز در پاسخ به فرماندار نوشت: به نظر می رسد که حالا او خواستار استقلال است!

فرماندار نیز به شبکه خبری سی ان ان گفت: اگر ترامپ به من دستور بازگشایی بدهد و این کار منجر به خطر افتادن سلامتی مردم ایالت من بگردد، من کاری انجام نخواهم داد.

ماجرا چه بود؟

اندرو کومو فرماندار نیویورک روز سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره آخرین شرایط کرونا در این ایالت، با تاکید بر اینکه کسی دوست ندارد که فعالیت ها بسته باشد، تاکید نمود که بازگشایی این فعالیت ها باید حساب شده و با هماهنگی سایر بخش ها انجام گردد.

وی افزود: رئیس جمهوری شب گذشته گفت که او برای بازگشایی اقتصاد آمریکا اختیار تام دارد. از نظر من این اتفاق رخ نخواهد داد. این فرمانداران هستند که می دانند چه تعداد مبتلا شده اند و چه تعداد جان باخته اند و شرایط چگونه است. از این رو باید بسیار هوشمندانه عمل کرد.

فرماندار نیویورک تاکید نمود: رابطه دولت فدرال این است که مرکز دموکراسی ما باشد. اختیاراتی که بنیانگذاران به ایالت ها داده اند اساس فدرالیزم در این کشور است. ما در این کشور، پادشاه نداریم بلکه بالاتر از آن را داریم که قانون اساسی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم در واکنش به این اظهارات در یادداشت توئیتری خود گفت کومو روزانه و حتی هر ساعت زنگ می زده و التماس می نموده است تا فراتر از مسئولیت دولت همچون بیمارستان های جدید، تخت بیمارستانی، دستگاه های تنفسی و مانند آن انجام گردد.

وی ادامه داد: من همه اینها را برای او و هر کسی دیگر انجام داده ام و اکنون او به نظر می رسد که می خواهد مستقل باشد. این اتفاق نخواهد افتاد.

اما رئیس جمهوری آمریکا پیغام توئیتی دیگری هم فرستاد که می تواند تاییدی بر نظریه فرماندار نیویورک در نگاه نهایی ترامپ به قدرت یعنی پادشاهی است.

ترامپ به فیلمی به نام سرکشی در بانتی اشاره می نماید که در آن فرمانده کشتی که مردی وسوسه انگیز و پارانوئید است، افراد تحت امر خود را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

به نظر می رسد رئیس جمهوری آمریکا، کوشش های فرمانداران دموکرات ایالاتی همچون کالیفرنیا، واشنگتن، نیویورک و پنسیلوانیا را برای ادعا درمورد این که قدرت سرانجام دادن به توصیه ماندن در خانه و سرانجام دادن به ویروس کرونا دارند، در تناقض با خود می بیند. ادعایی که می گوید نسبت به ایالت ها اقتدار کامل دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در این یادداشت خود نوشت: به فرمانداران دموکرات بگویید که سرکشی در بانتی یکی از یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام مدت بود. سرکشی خوب قدیمی برای اکنون و آینده، مهیج و روحیه دهنده برای تماشا است به ویژه وقتی که متجاوزان بسیار به کاپیتان نیاز دارند. بیش از حد آسان است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، موضع گیری روز گذشته ترامپ که از لحظ قانون اساسی آمریکا نیز با مشکلاتی روبرو است به سرعت از سوی کارشناسان حقوقی و بعضی فرمانداران ایالتی رد شد.

بی کفایتی ترامپ تمام و کمال است

این جدال به کنگره هم کشیده شد، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به سخنان رئیس جمهور این کشور که گفته بود برای بازگشایی اقتصاد آمریکا اختیار تام دارد واکنش نشان داد.

به گزارش نیوزویک، این نماینده ارشد کنگره آمریکاگفته آمریکا بدون داشتن برنامه ای برای تحت کنترل درآوردن ویروس کرونا فعالیت های مالی خودش را بازگشایی نخواهد نمود.

شیف در واکنش به سخنان ترامپ در یک کنفرانس خبری کاخ سفید در روز دوشنبه در توئیتر نوشت بی کفایتی ترامپ تمام و کمال است.

او در توئیتر نوشت: بدون داشتن برنامه ای برای تحت کنترل درآوردن این ویروس خبری از بازگشایی آمریکا نخواهد بود.

ترامپ دوشنبه در یک کنفرانس خبری درباره مخالفت فرمانداران بعضی ایالت ها برای بازگشایی فعالیت های مالی گفته بود که او برای صدور دستور در این مورد اختیار تام دارد.

آدام شیف نوشت: البته، ادعای نادرست ترامپ درباره داشتن قدرت مطلق نگران نماینده است. اما شکست او در اخذ تست [برای سنجش ابتلا به کرونا] غیرقابل بخشش و مرگبار است. قدرت او تام نیست، اما بی کفایتی اش چرا.

ترامپ در کنفرانس خبری جنجالی چه گفته بود؟

دونالد ترامپ عصر دوشنبه در نشست خبری مربوط به گسترش ویروس کرونا در آمریکا و اقدامات دولت فدرال در این باره، افزود: کشوری همچون آمریکا نمی تواند بیش از این تعطیل باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در ماه فوریه برای پیشگیری از ویروس کرونا اقدامی ننموده است، خطاب به خبرنگار سی بی اس گفت: شما رسانه جعلی هستید.

به گزارش ایرنا، ترامپ که این روزها از سوی رسانه ها و بعضی شخصیت های دموکرات به بی توجهی به گزارش های همه گیری کرونا متهم شده است، به دفاع از خود پرداخت و شرح داد: در 6 ژانویه مرکز کنترل بیماری های آمریکا توصیه ای برای مسافرت از ووهان چین صادر کرد قبل از آنکه ما حتی یک مورد از ابتلا به این ویروس را در کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: گمان می کردند که باید عظیمترین اقتصاد تاریخ دنیا را تعطیل کنم در حالیکه حتی یک مورد تایید شده از ابتلا به کووید-19 را نداشتیم. در 17 ژانویه مرکز کنترل بیماری ها به پایش سلامتی مسافران ورودی در سه فرودگاه عظیم کرد که مسافران زیادی را از ووهان پذیرش نموده بود.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه هیچ مورد تایید شده ای از این بیماری وجود نداشت، افزود: رسانه های جعلی می گویند او اقدام کافی انجام نداد، وقتی اقدام کردم از سوی نانسی پلوسی(رئیس مجلس نمایندگان)، بایدن خواب آلود و هرکسی دیگر مورد انتقاد واقع شدم که او بیگانه هراس است.

ترامپ با بیان اینکه در 21 ژانویه تنها یک مورد مبتلا به این ویروس در سراسر آمریکا شناسایی شد که من به آن ویروس ووهان می گفتم، اظهار کرد: آیا باید در آن موقع تنها به خاطر یک مورد، تمام اقتصاد عظیم تاریخ این کشور را تعطیل می کردم؟ در 31 ژانویه تعداد هفت مورد شناسایی شد.

وی که بارها به اسناد در مقابل رسانه هایی که جعلی می نامید استناد کرد، افزود: تا این زمان هیچ مورد فوتی نداشتیم. در 31 ژانویه که مرکز کنترل بیماری ها خاطرنشان کرد هیچ مورد فوتی نداشتیم، من دستور منع سفر از چین را صادر کردم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: رسانه ها پس از این دستور مرا بیگانه هراس نامیدند. جو بایدن گفت او نژادپرست است برای اینکه من دستور دادم ورود از چین بسته گردد.

ترامپ در ادامه این اظهارات، کلیپ هایی از اظهارات بعضی فرمانداران اعم از دموکرات و جمهوریخواه پخش کرد که از همکاری دولت فدرال با آنها سخن گفته بودند و مدعی شد صدها کلیپ مشابه وجود دارد.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه کارمان را عالی انجام داده ایم، افزود: من فکر می کنم کشور باید بازگشایی گردد چرا که هیچ کسی به بسته بودن کشوری چون آمریکا نمی اندیشد. ما این کار را به خوبی انجام داده ایم اما مشکل رسانه ها هستند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که اگر نیویورک و کالیفرنیا با بازگشایی مخالفت نمایند، اظهار کرد: فکر می کنم همه می خواهند که فعالیت ها از سر گرفته گردد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: وقتی یک نفر رئیس جمهوری آمریکا می گردد، اختیار تام دارد.

این نظر ترامپ برخلاف قانون اساسی ایالات متحده است که اختیارات ویژه ای را به فرمانداران و مجالس ایالتی داده است. با این حال مایک پنس معاون اول وی بر این نظر است چون در همه ایالت ها شرایط اضطراری وضع شده است، همچون شرایط جنگی، تصمیم گیری با رئیس جمهوری است.

وی درباره اینکه آیا این بازگشایی شامل بازشدن مرزها به سوی اروپا هم می گردد یا خیر گفت باید همه چیز را در نظر بگیریم. امروز دیدم که فرانسه 2 هفته دیگر شرایط در خانه ماندن را تمدید کرد. بنابراین باید همه شرایط در نظر گرفته گردد.

رئیس جمهوری آمریکا البته مدعی شد به طور مطلق به توصیه های مشاوران پزشکی برای تصمیم گیری درباره بازگشایی اقتصاد کشور توجه خواهد نمود و مشاوران دیگری را هم به روز سه شنبه به شورای مشورتی اضافه می نماید.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی اقتصاد از روز نخست ماه مه ممکن است، گفت نمی خواهم در این باره چیزی بگویم. شما روزهای آینده در این باره خواهید شنید.

وی درباره اقدامات اجرا شده برای مبارزه با کرونا هم گفت به عنوان نخستین کشور، تعداد آزمایش کرونا از مرز 2 میلیون نفر گذشته است.

به گزارش تارنمای دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده تا کنون 2 میلیون و 935 هزار و 6 فقره تست کرونا انجام داده است.

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر اثرات مثبت هیدروکسی کلروکوئین (داروی ضد مالاریا) بر کووید-19 تاکید نمود و گفت میلیون ها دز از این دارو را در انبارها ذخیره نموده ایم.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 942

به "دارودسته های نیویورکی به جان هم افتادند، ترامپ خود را به کاپیتان کشتی بونتی تشبیه کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارودسته های نیویورکی به جان هم افتادند، ترامپ خود را به کاپیتان کشتی بونتی تشبیه کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید