7 پیامد نگران کننده استقلال اسکاتلند برای انگلیس

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران: یک نشریه انگلیسی در گزارشی با اشاره به احتمال استقلال اسکاتلند، اظهار داشت که در این میان 7 موضوع غامض وجود دارد که نمایندگان مجلس این کشور را نگران نموده است.

7 پیامد نگران کننده استقلال اسکاتلند برای انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که هم اکنون ترس و واهمه روبه فزاینده ای وجود دارد که در صورت استقلال اسکاتلند، جدایی راحتی را در پی نخواهد داشت، بلکه شرایط بع گونه ای خواهد بود که خشم عمومی ساکنان دیگر نقاط کشور پادشاهی متحد، احزاب سیاسی این کشور را وادارد تا هرگونه فرآیند جدایی محبت آمیز را رد نمایند.

در همین زمینه، یک مقام ارشد دولت انگلیس به ایندیپندنت گفت: پیامدها نه تنها برای انگلیس بلکه برای ولز و ایرلند شمالی نیز غیرقابل تصور خواهد بود.

در گزارش این نشریه آمده است، در شرایطی که نظرسنجی های بیانگر این است که همه پرسی 18 سپتامبر ممکن است به استقلال اسکاتلند منجر گردد، 7 موضوع مهم وجود دارد که سیاستمداران انگلیسی را نگران نموده است:

1. بعضی نمایندگان مجلس انگلیس نگران هستند که در سایه تجدید درخواست ها برای یک ایرلند متحد، فرآیند صلح ایرلند شمالی، یا حداقل نظم عمومی می تواند در معرض تهدید قرار بگیرد.

2. به طور اجتناب ناپذیری درخواست هایی برای قدرتمندکردن مجلس محلی منطقه ولز، تفویض اختیارات بیشتر به مناطق مختلف انگلیس و حتی مجلس انگلیس به وجود خواهد آمد.

3. وزاری کابینه انگلیس جدول زمانی استقلال ارائه شده از سوی حزب ملی گرای ایرلند را کاملا غیرواقع بینانه توصیف نموده اند، آن هم در شرایطی که بعضی موضوعات پیچیده همچون موشک های هسته ای تریدنت نیز روی میز مذاکرات واقع شده است.

4. نمایندگان مجلس عوام انگلیس بر این نظرند که عکس العمل شدید رأی دهندگان انگلیسی می تواند دولت این کشور را مجبور کند تا سیاست سختگیرانه تری را نسبت به آنچه وزرا انتظار دارند اتخاد نموده و محافظه کاران را مجبور نمایند تا در برنامه کاری خود برای انتخابات عمومی سال آینده مواضع سختگیرانه تری را نسبت به مذاکرات اتخاذ نمایند.

5. جدا شدن اسکاتلند همچنین می تواند فضا و فرصت بهتری را در اختیار حزب استقلال انگلستان قرار دهد. اگر نایجل فاراژ خواهان اتخاذ رویکردی سختگیرانه در مذاکرات جدایی اسکاتلند گردد، حزب محافظه کار ممکن است مجبور به تأمین این نظر گردد. در مقابل، این امر حزب کارگر را نیز تحت فشار قرار می دهد تا از این رویکرد پیروی کند.

6. دیوید کامرون این ایده را که پس از سرانجام 300 سال اتحاد این دو منطقه از سِمت خود استعفا دهد را رد نموده است. اما وی بعدها مجبور به پذیرش این امر خواهد شد. منتقدان کامرون در حزب محافظه کار در حال حاضر صحبت هایی را در خصوص اینکه رأی به استقلال اسکاتلند می تواند به تغییر ناگهانی در رهبری این حزب منجر گردد را شروع نموده اند.

7. همچنین رأی مثبت به استقلال اسکاتلند می تواند منجر به این خواسته گردد که انتخابات عمومی سال آینده انگلیس به تأخیر افتد، زیرا از زمان انتخابات در ماه می سال 2015 تا روز اعلام استقلال اسکاتلند، تنها فرصت 10 ماهه ای برای حضور 59 نماینده منتخب اسکاتلند در مجلس انگلیس وجود دارد.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 514

به "7 پیامد نگران کننده استقلال اسکاتلند برای انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 پیامد نگران کننده استقلال اسکاتلند برای انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید