گوترش: بدون رسیدن به آمالم رم را ترک می کنم

به گزارش مجله پیامک، دبیرکل سازمان ملل متحد در توییتی از عدم بر آورده شدن خواسته هایش در نشست گروه 20 انتقاد کرد.

گوترش: بدون رسیدن به آمالم رم را ترک می کنم

به گزارش خبرنگاران، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پس از خاتمه نشست سران گروه 20، در توییتی نوشت: با این که از تعهد مجدد گروه 20 به چاره سازی های جهانی استقبال می کنم، رم را بدون رسیدن به آمالم ترک خواهم کرد اما حداقل این آمال دفن نشده اند. به کنفرانس تغییرات آب وهوایی سازمان ملل متحد در گلاسگو می روم تا هدف 1.5 درجه را زنده نگه دارم و قول ها در خصوص تامین اقتصادی و سازش مردم و سیاره را عملی کنم.

وی در توییت دیگری نوشت: تمام کشورها باید این را درک کنند که شیوه کربن سوزی قدیمی حکم مرگی برای اقتصاد خودشان و سیاره ماست. ما همین حالا در تمامی بخش های تمامی کشورها به کربن زدایی نیاز داریم.

سران 20 کشور بزرگ اقتصادی روز یکشنبه(9 آبان) با صدور بیانیه ای نهایی توافق کردند که اقدامات هدفمند و موثری برای محدود کردن فرایند گرمایش زمین انجام گیرد؛ اما تعهدات ملموسی در این نشست ارائه داده نشد.

به نوشته گاردین، سران نشست 20 بر سر این مساله توافق کردند که کشورهای جهان باید اقداماتی هدفمند را اتخاذ کنند تا جلوی گرمایش جهان بیش از یک ونیم درجه سانتی گراد را بگیرند.

رهبران کشورهای عضو گروه بیست در بیانیه خاتمهی نشست خود در رم خواستار اقدامی معنادار و موثر برای محدودسازی گرمایش کره زمین به یک ونیم درجه سانتی گراد شدند.

به نقل از یورونیوز، با این حال در این بیانیه تعهدات مشخصی برای دستیابی به این هدف تعیین نشده است. بیشتر رهبران کشورهای عضو گروه بیست با خاتمه نشست رم راهی گلاسگو، محل برگزاری اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (کوپ 26) در اسکاتلند شدند.

در بیانیه خاتمهی نشست سران گروه بیست اشاره ای به سال 2050 میلادی به عنوان مهلت دستیابی به شرایط کربن خنثی (تعادل بین مقدار انتشار و زدودن گاز دی اکسید کربن) نشده و تنها از اهمیت تحقق آن در میانه قرن سخن گفته شده است. رهبران کشورهای گروه بیست همچنین تنها تاکید کرده اند که طرح های ملی کشورها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در صورت لزوم باید تقویت شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1880

به "گوترش: بدون رسیدن به آمالم رم را ترک می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: بدون رسیدن به آمالم رم را ترک می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید