ایتالیا برنامه ای برای ترک منطقه یورو ندارد

به گزارش مجله پیامک، نخست وزیر ایتالیا گفت بحث خروج از منطقه ارزی یورو برای دولت این کشور مطرح نشده است.

ایتالیا برنامه ای برای ترک منطقه یورو ندارد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش تجارت نیوز، به نقل از رویترز؛ جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا در همایش تجاری شهر کرنوبیو گفت: ایتالیا هرگز برنامه ای برای خروج از منطقه یورو و اتحادیه اروپا نداشته است. می توانم این اطمینان را به شما بدهم که هرگز در حال ارزیابی امکان خروج از منطقه یورو و یا اتحادیه اروپا نبوده ایم.

وی اضافه نمود که هیچ گاه امکان چنین موضوعی را با متئو سیلوانی، معاون نخست وزیر و وزیر کشور و نیز لوئیجی دی مایو، رهبر جنبش 5 ستاره مطرح نکرده است.

در ماه های اخیر نگرانی از خروج ایتالیا از منظقه یورو باعث کاهش ارزش آن شده است. یکی از وعده های اصلی احزاب پوپولیست ایتالیا برای انتخابات، کنار گذاشتن استفاده از یورو به عنوان واحد پول این کشور است.

با این حال، کنار گذاشتن یورو توسط سومین اقتصاد بزرگ این منطقه می تواند باعث تکمیل یک سناریو با عواقب جدی نظیر فرار سرمایه، بحران بانکی و آسیب جدی به بخش مالیه عمومی این کشور گردد.

بنابر نظرسنجی کمیسیون اروپا در ماه نوامبر سال گذشته، 59 درصد ایتالیایی ها به عنوان یکی از اعضای اصلی و بنیان گذار اتحادیه اروپا، از اتحاد مالی و پولی یورو حمایت می نمایند و 30 درصد مردم نیز مخالف یورو هستند. در سراسر منطقه یورو، حدود سه چهارم شهروندان منطقه یورو از این ارز حمایت کردند که بالاترین میزان از بهار سال 2004 تاکنون به شمار می رود.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 543

به "ایتالیا برنامه ای برای ترک منطقه یورو ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا برنامه ای برای ترک منطقه یورو ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید