چین بزرگترین نیروی دریایی دنیا را در اختیار دارد

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورنیوز، وزارت دفاع آمریکا با استناد به تازه ترین ارزیابی های خود اعتراف کرد که چین در حال حاضر بزرگترین نیروی دریایی دنیا را در اختیار دارد.

چین بزرگترین نیروی دریایی دنیا را در اختیار دارد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آنها می گویند نیروی دریایی چین در حال حاضر 350 رزم ناو در اختیار دارد، حال آنکه تعداد ناوهای جنگی نیروی دریایی ایالات متحده تنها 293 فروند است.

همزمان آنها ادعا می نمایند که اگرچه در مقایسه با چین، کشتی های جنگی کمتری در اختیار دارند؛ در زمینه های دیگر از جمله فناروی و تجهیزات پیشرفته تر دریایی نسبت به سایر رقبا دارای مزیت و رجحان هستند.

با این حال، پنتاگون می گوید که دولت شی جینپینگ رئیس جمهور چین، قصد ندارد در این سطح متوقف گردد و همچنان درصدد توسعه و نوسازی ناوگان جنگی این کشور است.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، پکن در این راستا طرح هایی در دست اجرا دارد و پروژه هایی نظیر ساخت و فراوری هرچه بیشتر کشتی های دوزیست و ناوهای هواپیمابر را به صورت جدی دنبال می نماید.

پنتاگون در عین حال می گوید که فاصله و اختلاف موجود از حیث فناوری و لجستیک میان نیروی دریایی چین و ایالات متحده، سال به سال در حال کم تر شدن است.

این گزارش در حالی منتشر می گردد که تنش میان پکن و واشنگتن بر سر کنترل آبراه راهبردی دریای جنوبی، بالا گرفته است.

همزمان، نشریه کپیتال فرانسه در گزارشی به تحلیل ادعای پنتاگون در مورد توانمندی های دریایی چین پرداخت و در این باره نوشت: آمریکا در حال حاضر 11 ناو هواپیمابر هسته ای دارد که قادر به حمل صدها هواپیما از انواع مختلف هستند؛ حال آنکه پکن تنها دو فروند از این نوع ناوهای هواپیمابر دارد که از نظر کارایی و قابلیت نسبت با ناوهای آمریکایی در مرحله پایین تری قرار دارند.

دیگر نقطه ضعف نیروی دریایی چین نیز برخورداری کمتر از پایگاه های نظامی خارجی عنوان می گردد.

به گزارش خبرنگاران، اگرچه کوشش روزافزون پکن برای به روزرسانی توان نظامی امری مخفیانه تلقی نمی گردد اما اعتراف پنتاگون هم هدفی پنهان را دنبال می نماید که در ساده ترین حالت ممکن طلب بودجه نظامی بیشتر برای افزایش شمار رزم ناوهای آمریکایی و ادوات جنگی است تا همزمان با تمرکززدایی از جنگ های زمینی و کشیدن مناقشات به سطح دریا، رجحان نظامی آمریکا در مقایسه با سایر رقبا حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1202

به "چین بزرگترین نیروی دریایی دنیا را در اختیار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بزرگترین نیروی دریایی دنیا را در اختیار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید