چاووش اوغلو: ترکیه خواهان برداشته شدن ویزا اتحادیه اروپا برای اتباع خود است

به گزارش مجله پیامک، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: آزادسازی ویزای اتحادیه اروپا برای شهروندان ترکیه وعده ای است که باید عملی گردد.

چاووش اوغلو: ترکیه خواهان برداشته شدن ویزا اتحادیه اروپا برای اتباع خود است

با ما سفر کنید و با تور اروپا لحظه آخری ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تی آر تی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص سفرش به بروکسل و ملاقات با مقامات اتحادیه اروپا گفت: آزادسازی ویزای اتحادیه اروپا برای شهروندان ترکیه وعده ای است که باید عملی گردد.

وی در بروکسل با ژوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور روابط خارجی و سیاست امنیتی و بعضی از اعضای کمیسیون اتحادیه اروپا ملاقات کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در دومین روز از سفر چاووش اوغلو با ناچو سانچز آمور گزارشگر مجلس اروپا در خصوص ترکیه، چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ملاقات کرد.

چاووش اوغلو در این خصوص گفت: ما اجلاس دسامبر اتحادیه اروپا را نشستی محبت آمیز دیدیم. اصلاحات به تقویت این فضا یاری می نماید.

وزیر خارجه ترکیه درباره آزادسازی ویزا، گفت: این مشکل است اما باید اجرا گردد.

وی با بیان اینکه توافق نامه اتحادیه گمرکی باید به روز گردد، توضیح داد: از نظر ما، اولین مسئله، قطع حمایت از سازمان تروریستی جدایی طلب PKK ، YPG توسط کشورهای غربی است.

چاووش اوغلو در خصوص تأمین سیستم دفاع هوایی S-400 از روسیه و بروز تنش میان ترکیه و ایالات متحده نیز گفت: پیشنهاد ما برای ایجاد کمیسیونی در این خصوص در زیر سقف ناتو همچنان معتبر است. دبیر کل ناتو، در صورت موافقت آمریکا این پیشنهاد را مثبت ارزیابی می نماید.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به موضوع اکتشاف منابع هیدروکربن در مدیترانه شرقی گفت: ترکیه هوادار شراکتی عادلانه است. به همین دلیل ما باید عمل گرا باشیم. ما باید دو طرف (جمهوری ترک قبرس شمالی و طرف روم نشین قبرس) را کنار هم بیاوریم. هر دو باید در جلسات شرکت نمایند. شاید یک جلسه جداگانه در قالبی جداگانه.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1449

به "چاووش اوغلو: ترکیه خواهان برداشته شدن ویزا اتحادیه اروپا برای اتباع خود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: ترکیه خواهان برداشته شدن ویزا اتحادیه اروپا برای اتباع خود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید