چاووش اوغلو: برخی از سازمان های اطلاعاتی خارجی از فتو حمایت می کنند

به گزارش مجله پیامک، وزیر خارجه ترکیه گفت، برخی از سازمان های اطلاعاتی خارجی از سازمان فتو وابسته به فتح الله گولن که مقصر کودتای ناکام 15 ژوئیه 2016 علیه دولت آنکارا است، حمایت می کنند.

چاووش اوغلو: برخی از سازمان های اطلاعاتی خارجی از فتو حمایت می کنند

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه حریت، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در یک سخنرانی گفت، ترکیه با سایر کشورها برای مقابله با تروریسم همکاری دارد و اقدامات خوبی در این مورد اجرا شده اما برخی از آژانس های اطلاعاتی خارجی از فتو حمایت می کنند.

وی ادامه داد: زمانیکه ما برخی از آژانس های اطلاعاتی خودمان صحبت می کنیم، آنها به خوبی می دانند که پ.ک.ک چه خدماتی در آلمان، هلند، اتریش، فرانسه و حتی انگلیس دریافت می کند. آژانس های اطلاعاتی ما می گویند که آنها چطور پول جمع می کنند. اخیرا ترکیه اقدامات اجرا شده از سوی این کشورها علیه پ.ک.ک را مورد استقبال قرار داده اما این اقدامات برای متوقف کردن فتو کافی نیست. متاسفانه، ما هنوز شاهد هستیم که برخی از کشورها اقدامات قاطعی در ارتباط با فتو انجام نمی دهند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت: ما باید در راستای همکاری نزدیک در مقابله با سازمان های تروریستی چون فتو و پ.ک.ک قدم برداریم که تهدیدی جدی برای امنیت کشور محسوب می شوند.

ترکیه تاکنون خواستار استرداد 568 فرد از 94 کشور بابت ارتباط احتمالی شان با سازمان فتو شده است.

در مجموع، 23 کشور درخواست ترکیه را پذیرفته و 109 مظنون را مسترد کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 368

به "چاووش اوغلو: برخی از سازمان های اطلاعاتی خارجی از فتو حمایت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: برخی از سازمان های اطلاعاتی خارجی از فتو حمایت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید