تور واکسن کرونا چیست؟

به گزارش مجله پیامک، سفر برای واکسیناسون کرونا یکی از بحث های داغ صنعت گردشگری در شرایط فعلی است که با وجود تناقض های قانونی و اخلاقی، به وسیله بعضی آژانس های مسافرتی تبلیغ می گردد.

تور واکسن کرونا چیست؟

تور واکسن کرونا، نوآوری آژانس های مسافرتی در اروپا محسوب می گردد که افراد را برای سفر به کشورهایی ترغیب می نماید که در حال توسعه واکسیناسیون هستند. گردشگری سلامت امری بدیهی در صنعت گردشگری محسوب می گردد و در سال های اخیر، سفر با هدف دریافت خدمات پزشکی، زیبایی و حتی زایمان ترویج یافته است؛ اما تور واکسن کرونا در شرایطی که میلیون ها نفر در انتظار رسیدن نوبت واکسن هستند، در نظر عده ای اجحاف در حق ساکنان محلی کشورها و غیرقانونی به نظر می رسد. البته از سوی دیگر، بعضی از افراد معتقدند که گردشگری واکسن کمک شایانی به تسریع واکسیناسیون در دنیا خواهد نمود.

با این حال، در ادامه به معرفی بعضی از کشورهایی که تور واکسن کرونا را در سبد صنعت گردشگری خود جای داده اند خواهیم پرداخت. شایان ذکر است که سفر با هدف تزریق واکسن تنها محدود به تور نمی گردد و این روزها افراد دوتابعیتی در کشور خودمان نیز برای تزریق واکسن بار سفر برمی بندند.

تورهای واکسن در آلمان و اتریش

آژانس مسافرتی آلمانی فیت رایزن نخستین بار ارائه خدمات مسافرتی همراه با واکسن خود را در فوریه امسال میلادی (بهمن 1399) شروع کرد. شرکت اتریشی ایمفرایسن نیز طیف وسیعی از رزروهای مسافرتی را با دسترسی تضمین شده به واکسیناسیون کرونا انجام می دهد.

رویکرد دو شرکت آلمانی و اتریشی، با انتقاد از کاهش سرعت واکسیناسیون در اروپا انجام گرفته است و مقصد بسکمک از این تورها، روسیه و تزریق واکسن اسپوتنیک وی محسوب می گردد.

سفر نروژی ها به روسیه برای تزریق واکسن

بنا بر گزارش یورو نیوز، آژانس ورلد ویزیتور در نروژ با ارائه تور تزریق واکسن در روسیه، یکی از پیشگامان این سبک نودرآمد گردشگری است. مشتریان این آژانس مسافرتی قادر خواهند بود تا با پرداخت هزینه 1,119 یورو در ماه، برای دریافت دو دز واکسن اسپوتنیک وی دو بار به روسیه سفر نمایند.

گزینه دیگر پیش روی مسافران این شرکت گردشگری، پرداخت هزینه 2,999 یورویی برای اقامت 22 روزه در یک اقامتگاه لوکس درمانی برای تزریق واکسن در کشور روسیه است.

گزینه سوم پیش روی مسافران آژانس هوایی ورلد ویزیتور، اقامت در یک اسپا هتل (هتلی با هدف ارائه خدمات معالجه فردی و درمانی) در ترکیه پس از تزریق واکسن در ترمینال فرودگاه مسکو است.

فلوریدا؛ مقصدی لوکس برای واکسیناسیون

فراگیری واکسیناسیون در استان فلوریدای آمریکا، امکان تزریق این واکسن به متقاضیانی از سایر نقاط آمریکا و حتی کشورهای دیگر را فراهم کرد؛ به گونه ای که در مدت زمانی اندک، فلوریدا به مقصدی لوکس برای واکسیناسیون ثروتمندان شد.

یک شرکت گردشگری کانادایی با دریافت هزینه ای بین 25 تا 80 هزار دلار، تور واکسیناسیون یک روزه را با جت شخصی به فلوریدا ترتیب می دهد.

آلاسکا؛ استفاده از واکسن برای جذب گردشگران

مایک دانوی، فرماندار استان آلاسکا، از برنامه های خود برای ترغیب گردشگران به بازدید از این استان در تابستان با بهانه واکسیناسیون فرودگاهی خبر می دهد. این موضوع می تواند معضل رکود صنعت توریسم در استان آلاسکا را متحول کند. گرچه ناعادلانه خواندن این امر به واسطه توزیع نامتوازن واکسن در آمریکا نیز امری مهم است؛ چراکه درخواست های استان هایی مانند میشیگان که زیر فشار آمار مبتلایان قرار دارند، برای افزایش سهمیه واکسن به وسیله دولت رد شده است.

رویکرد دولت ها نسبت به گردشگری واکسن

توسعه دنیای واکسیناسیون اسپوتنیک وی روسی، احتمالا در صدر خبرهای ماه ژوئیه قرلر گیرد. با این حال، دولت روسیه هنوز علنا رغبتی برای واکسیناسیون گردشگران نشان نداده است.

گرچه بسکمک از رسانه ها از برنامه روسیه برای قرار دادن اسپوتنیک وی در صدر کالاهای صادراتی خود خبر می دهند، بسکمک از کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به این واکسن بی اعتمادند. شایان ذکر است که مقامات روسیه بر اولویت مطلق شهفرایندان روسی برای تزریق واکسن کرونا تاکید دارند.

قانون و اخلاق در قبال تورهای واکسیناسیون

گرچه هیچ منع قانونی در مورد برگزاری تورهای واکسیناسون وجود ندارد، توافق نامه رسمی برای اطمینان از واکسیناسیون گردشگران خارجی نیز به امضا نرسیده است و این موضوع احتمال ناکام ماندن گردشگران واکسن و از دست رفتن پول هزینه شده برای سفر و واکسن شان را افزایش می دهد. با این تفاصیل، بسکمک از کشورها از جمله بریتانیا صراحتا اذعان داشته اند که هیچ تمایلی برای استقبال از گردشگران واکسن نشان نمی دهند.

شایعات در مورد واکسن در کشورهای مانند صربستان، مردم را به انجام واکسیناسیون بی رغبت می نماید و استفاده از دزهای مازاد واکسن در صنعت گردشگری پیش از تاریخ انقضا، امری منطقی به نظر می رسد. بعلاوه گردشگری واکسن در کشورهای در حال توسعه می تواند باعث کاهش اضطراب انتظار در نوبت های طولانی واکسن گردد؛ البته اگر بعضی قدرت ها با احتکار و سوداگری های منفعت طلبانه، فرایند واکسیناسیون دنیای را مختل ننمایند.

شاید گردشگری واکسن ما را در پیش برد هدف نهایی مان که همان ریشه کنی کرونا است، کمک کند؛ اما در حالی که بیشتر مردم دنیا هنوز منتظر تزریق واکسن خود هستند آیا استفاده از این واکسن ها برای افراد مرفه تر آن هم در قالب یک سفر یا تعطیلات، عادلانه به نظر می رسد؟ نظرهای خود را با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / khabar-fouri.com
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1989

به "تور واکسن کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور واکسن کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید