مزاحمت قایق نظامی ترکیه برای شناور یونانی در آستانه ملاقات سران دو کشور

به گزارش مجله پیامک، گارد ساحلی یونان از مزاحمت یک قایق نظامی ترکیه برای یک شناور یونانی در شرق دریای اژه اطلاع داد.

مزاحمت قایق نظامی ترکیه برای شناور یونانی در آستانه ملاقات سران دو کشور

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه ملاقات سران ترکیه و یونان، گارد ساحلی یونان از اقدام خطرناک و مزاحمت یکی از قایق های نظامی ارتش ترکیه در شرق دریای اژه اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه گارد ساحلی یونان روز یکشنبه مدعی اقدام خطرناک یکی از قایق های نظامی ترکیه علیه یک گشتی یونان در شرق دریای اژه و نزدیک جزایر لسباس شد. گارد ساحلی یونان گفت که در این حادثه گشت ساحلی یونان آسیب جزیی دید، اما هیچکدام از پرسنل نظامی آسیب ندیده اند.

این اتفاق در حالی رخ داد که نخست وزیر یونان قرار است فردا دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست ناتو در شهر بروکسل در بلژیک با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ملاقات کند.

کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان روز آدینه گفت: ما همواره آماده استقبال از برنامه مثبت هستیم، اما به صورت تدریجی، متناسب و برگشت پذیر ... به شرطی که تنش زدایی کنونی حفظ گردد و ترکیه به طور سازنده در گفت وگو مشارکت کند و به شروط مشخص شده به وسیله اتحادیه اروپا احترام بگذارد.

تابستان سال گذشته پس از اعزام کشتی های تحقیقاتی ترکیه به آبهای ادعایی یونان، درگیری بین دو طرف ایجاد شد. در آن برهه پر تنش آتن از اتحادیه اروپا خواست تحریم های گسترده ای علیه ترکیه اعمال کند. در حالیکه اتحادیه اروپا از این کار امتناع ورزید، اما ترکیه را برای انجام دیپلماسی با یونان تحت فشار قرار داد.

وزیر خاجه ترکیه اخیرا در مصاحبه با یک روزنامه یونانی مواضع آنکارا در قبال موضوعات تنش زا در روابط دو کشور را اعلام کرد. مولود چاووش اوغلو در مصاحبه با روزنامه ویما از یونان خواست که از استفاده از اتحادیه اروپا به اسم برگ برنده علیه ترکیه اجتناب کند. وزیر خارجه ترکیه بعلاوه از یونان درخواست کرد از که فضای مثبت کنونی در روابط دو کشور برای حل اختلافات استفاده کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1718

به "مزاحمت قایق نظامی ترکیه برای شناور یونانی در آستانه ملاقات سران دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزاحمت قایق نظامی ترکیه برای شناور یونانی در آستانه ملاقات سران دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید