تور فرانسه: تنش تازه میان فرانسه و انگلیس

به گزارش مجله پیامک، پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان در حال آشکار شدن است.

تور فرانسه: تنش تازه میان فرانسه و انگلیس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه روز آدینه گفت پاریس به علت تنش و بحران به وجود آمده بر سر ماهیگیری پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برق رسانی به جزیره جرزی (ژرسه) را محدود می نماید، اما با این حال برق مصرفی ساکنان جزیره را قطع نخواهد کرد.

کلمان بون روز آدینه 8 اکتبر (16 مهر) در تبادل نظر با شبکه تلویزیونی ب اف ام فرانسه گفت: این امکان وجود دارد که ما عملیات تأمین برق جرزی را محدود کنیم، اما برق خانه های ساکنان جزیره در زمستان قطع نمی گردد.

وی یادآوری کرد توافقنامه برکسیتی که میشل بارنیه مذاکره نماینده اتحادیه اروپا با انگلیس امضا کرد، شامل توافق بر سر صادرات انرژی هم هست و اضافه کرد: بنابراین ما می توانیم اندازه برق را تنظیم کنیم. البته ما دوست نداریم به آن مرحله برسیم، ولی این هم می تواند یکی از امکانات سیاسی باشد.

توافقنامه پسابرکسیت که در اواخر سال گذشته بین لندن و بروکسل منعقد شد، مقرر می دارد که ماهیگیران اروپایی می توانند به کار خود در آب های انگلیس ادامه دهند مشروط بر این که از این کشور مجوز بگیرند. بر پایه همین توافق، دارندگان قایق های اروپایی برای دریافت این مجوز باید ثابت نمایند که قبلاً در آنجا فعالیت داشته و به صید شیلات مشغول بوده اند.

مقامات جزیره جرزی در کانال مانش و در نزدیکی سواحل نرماندی فرانسه که عملا در قلمرو حاکمیت بریتانیاست در روز 29 سپتامبر اعلام کردند که از 169 قایق متقاضی مجوز ماهیگیری به 64 قایق مجوز قطعی داده و 75 درخواست را رد نموده اند. روز قبل از آن هم دولت لندن 12 مجوز دیگر برای ماهیگیری در فواصل 6 تا 12 مایل از سواحل خود صادر نموده بود در حالی که تعداد درخواست ها 87 مورد بود.

وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه گفت: ما درمجموع کمی بیش از 450 مجوز درخواست نموده ایم و روی همان تعداد می مانیم. اگر لندن عمل به توافق برکسیتی خود را ادامه ندهد، ما اقدامات تلافی جویانه هدفمندی را علیه انگلیس انجام خواهیم داد.

این مقام فرانسوی با این حال تعیین نکرد که آیا از طرف اتحادیه اروپا سخن می گوید یا تنها از طرف فرانسه.

کلمان بون اعلام نمود: انگلیسی ها برای فروش محصولات خود از جمله شیلات به ما اروپایی ها احتیاج دارند. آنها برای انرژی، خدمات اقتصادی و مراکز تحقیقاتی خود به ما محتاجند.

وی گفت: اگر انگلیس همچنان به توافق پایبند نباشد، ما در همه این زمینه ها می توانیم اقدامات تلافی جویانه در نظر بگیریم، می توانیم اقدامات و همکاری خود را تعدیل کنیم. اگر قرار باشد که انگلیسی ها تعهدات خودشان را رعایت ننمایند، ما هم نمی توانیم صد در صد سهم خودمان در این توافق را اجرا کنیم.

به گزارش یورونیوز، پاریس بعلاوه بار دیگر از انگلیس انتقاد نموده است و گفته است که این کشور به علت مسائل پسابرکسیتی و برای پنهان کردن آن، دنبال آن است که با اروپا درگیری ایجاد کند. کلمن بون گفت: آنها پس از برکسیت به مشکل برخورده اند، این انتخاب خودشان و شکست خودشان بوده است، نه ما.

او خطاب به انگلیسی ها گفت: با کتک زدن ماهیگیران ما، با تهدید هر روزه ما، با به هم زدن بازی و ایجاد دردسر و مشکل برای فرانسوی ها و اروپایی ها و به ویژه برای ماهیگیران ما، شما نمی توانید مشکل کمبود بوقلمون برای کریسمس خودتان را جبران کنید.، جماران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1837

به "تور فرانسه: تنش تازه میان فرانسه و انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: تنش تازه میان فرانسه و انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید