وزیر خارجه پاکستان شنبه آینده به آمریکا سفر می نماید

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه پاکستان، شاه محمودقریشی وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه (31 شهریور) راهی آمریکا می گردد.

وزیر خارجه پاکستان شنبه آینده به آمریکا سفر می نماید

پیش بینی می گردد قریشی در این سفر با همتایان آمریکایی و روس خود دیدار کند.

سفر وزیر امور خارجه پاکستان به آمریکا در حالی صورت می گیرد که پنتاگون گفت: 300 میلیون دلار دیگر از یاری های مالی به پاکستان را قطع نموده و بدین ترتیب مبلغ کل حمایت های مالی قطع گردیده از پاکستان به 800 میلیون دلار رسیده است.

دولت پاکستان از سال 2002 مبلغی بیش از 33 میلیارد دلار حمایت مالی از آمریکا دریافت نموده است که حدود 14 میلیارد دلار از آن تحت برنامه صندوق حمایت از ائتلاف مبارزه با تروریسم بوده است.

وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به این موضوع گفت: یاری مالی آمریکا بشر دوستانه نیست بلکه بدهی این کشور به پاکستان است که باید در قبال همکاری برای مبارزه با تروریسم و سایر موارد پرداخت می شد.

گفتنی است که بعد از انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان یکی از پر چالش ترین موضوعات پیش روی نخست وزیر جدید این کشور و دستگاه سیاست خارجی آن، چگونگی ارتباط و تعامل با دولت آمریکا است.

پیش از این عمران خان در نخستین سخنرانی خود بعد از پیروزی در انتخابات این کشور گفت که خواستار ایجاد اعتدال در روابط خود با آمریکا هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 71

به "وزیر خارجه پاکستان شنبه آینده به آمریکا سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه پاکستان شنبه آینده به آمریکا سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید