ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه

به گزارش مجله پیامک، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به حاکمیت جو پایدار طی امروز و فردا (21 و 22 آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور از ورود سامانه بارشی به ایران از جمعه (24 آبان ماه) خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به حاکمیت جو پایدار طی امروز و فردا (21 و 22 آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور از ورود سامانه بارشی به ایران از جمعه (24 آبان ماه) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: طی امروز و فردا (21 و 22 آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود و غرب دریای عمان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر پنجشنبه تا دوشنبه (23 تا 27 آبان ماه) در سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی، بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دما حدود 5 تا 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: جمعه (24 آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، شمال خوزستان و چهار محال و بختیاری بارش آغاز و برای سایر مناطق در نوار غرب کشور بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی افزود: روز شنبه (25 آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی به کل نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین و البرز همچنین دامنه های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و شمال فارس، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گسترش می یابد. بارش در استان های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کرمانشاه و قروین شدت بیشتری پیدا می کند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: یکشنبه و دوشنبه (26 و 27 آبان ماه) با تشدید فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور در شمال شرق خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و کرمانشاه بارش شدت بیشتری خواهد داشت و به مناطقی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز در تهران و سمنان نیز گسترش می یابد.

وی افزود: جمعه (24 آبان ماه) در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و طی روزهای شنبه تا دوشنبه (25 تا 27 آبان ماه) دامنه های زاگرس مرکزی در استان های واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش برف و در جنوب و جنوب غرب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

ضیاییان درباره شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (22 آبان ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعد از ظهرقسمتی ابری پیش بینی می شود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به 18 و 6 درجه سانتیگراد می رسد. آسمان پایتخت پس فردا (23 آبان ماه) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر افزایش ابر خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای این روز سانتیگراد 16 و 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 590

به "ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید