واکسیناسیون کرونا سلامت روان را بهبود می بخشد

به گزارش مجله پیامک، بر اساس یافته های دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در آمریکا، واکسیناسیون کرونا باعث کاهش استرس و اضطراب دریافت کنندگان نسبت به این بیماری می گردد.

واکسیناسیون کرونا سلامت روان را بهبود می بخشد

به گزارش به نقل از مدیکال اکسپرس، تیمی از محققان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی شواهدی را پیدا نموده اند که نشان می دهد افرادی که واکسن کووید-19 را دریافت نموده اند، کاهش محسوس استرس را پس از آن تجربه نموده اند و در نتیجه بهبود سلامت روانی خود را مشاهده نموده اند.

محققان مطالعه ای را با اسم Understanding America، پروژه ای طولانی مدت که برای ردیابی تاثیر همه گیری در آمریکا بر سلامت روانی ایجاد شده بود، شروع کردند. بخش اولیه این پروژه شامل ارسال بیش از 8000 نظرسنجی به مردم در سراسر کشور با سوالات مربوط به آنالیز نحوه تاثیر این بیماری همه گیر بر سلامت روانی افراد به طور کلی بود. داده های حاصل از نظرسنجی ها نشان داده است که بیشتر افرادی که از آن ها سوال می گردد در نتیجه همه گیری تا حدی دچار اضطراب و افسردگی شده اند. این تیم هر دو هفته یکبار نظرسنجی هایی را برای افراد مشابه ارسال می نماید تا راهی برای مقدار گیری تغییرات در سلامت روان در ادامه بیماری همه گیر باشد. در این آخرین نظرسنجی از پاسخ دهندگان در خصوص تاثیرات بر سلامت روانی آن ها پس از دریافت واکسن کووید-19 سوال شد.

محققان دریافتند پاسخ دهندگان در این مطالعه با کاهش 15 درصدی احتمال احساس افسردگی پس از واکسیناسیون و کاهش 4 درصدی در احساس افسردگی خفیف روبرو شدند. محققان بعلاوه تخمین می زنند که بر اساس داده های آن ها، به احتمال زیاد 1 میلیون نفر پس از واکسیناسیون دچار ناراحتی روحی شده اند.

داده های آن ها نشان می دهد که واکسیناسیون علیه کووید-19 نه تنها از افراد در برابر عفونت محافظت می نماید، بلکه ترس و اضطراب افراد را نسبت به احتمال آلوده شدن بسیار کاهش می دهد. این پروژه کلی هنوز در حال اجرا است، نظرسنجی های بیشتری ارسال می گردد تا تعیین گردد مردم در خصوص احتمال ابتلا به انواع مختلف کرونا پس از دریافت تزریق تقویت کننده چه احساسی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1794

به "واکسیناسیون کرونا سلامت روان را بهبود می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون کرونا سلامت روان را بهبود می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید