نخست وزیر سابق ژاپن بازپرسی شد

به گزارش مجله پیامک، خبرگزاری رسمی ژاپن امروز (سه شنبه) گزارش کرد، نخست وزیر سابق این کشور به صورت داوطلبانه مورد بازپرسی دادستان های توکیو درباره پرونده ای علیه منشی خودش درباره منابع اقتصادی گزارش نشده سیاسی قرار گرفته است.

نخست وزیر سابق ژاپن بازپرسی شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن که به خاطر مسائل مربوط به سلامتش در سپتامبر 2020 از سمتش استعفا داد، بابت تردیدهای مربوط به اینکه دفترش به لاپوشانی هزینه های ضیافت های شام برای حامیان حزب یاری نموده، به شدت مورد انتقاد است؛ این مساله احتمالا نقض قوانین تامین اقتصادی محسوب می گردد که آبه سال گذشته میلادی از پاسخگویی به آن در مجلس طفره رفت.

دادستانهای توکیو پرونده ای را علیه منشی آبه بابت تامین اقتصادی گزارش نشده به ارزش 40 میلیون ین تنظیم نموده و از نخست وزیر سابق خواسته اند تا به صورت داوطلبانه درباره این پرونده مورد بازپرسی قرار گیرد.

دادستان های توکیو گفتند، آنها درباره این تحقیقات اظهارنظر نمی نمایند. دفتر آبه نیز اظهارنظری ننموده است.

این مساله همچنین برای یوشیهیده سوگا، نخست وزیر کنونی ژاپن نیز دردسر درست می نماید چون در زمان نخست وزیری آبه، دست راست وی بود و در مجلس از آبه دفاع کرد.

میزان رضایتمندی از سوگا بابت عملکرد دولتش در مواجهه با پاندمی کووید-19 کاهش داشته است. وی همچنین با وجود درخواست از شهروندان ژاپنی برای اجتناب از مراسم های مربوط به آخر سال در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کرونا به دلیل شرکت در یک گردهم آیی آخر سالی مورد انتقاد نهاده شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1406

به "نخست وزیر سابق ژاپن بازپرسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر سابق ژاپن بازپرسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید