نخست وزیر ایتالیا: تدابیر و سیاست های اروپا برای مقابله با کرونا کافی نیست

به گزارش مجله پیامک، نخست وزیر ایتالیا ضمن انتقاد از طرح نجات اقتصادی و اقتصادی منطقه یورو، گفت که تدابیر و سیاست های اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا کافی نیست.

نخست وزیر ایتالیا: تدابیر و سیاست های اروپا برای مقابله با کرونا کافی نیست

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز آدینه قرنطینه سراسری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تا 3 ماه می تمدید نموده است.

وی در این باره گفت: تنها بعضی از کسب و کارها و فروشگاه های معدود اجازه فعالیت مجدد از هفته آینده را خواهند داشت.

دولت ایتالیا از 9 مارس تدابیر محدودکننده زیادی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اجرا نموده و این قوانین تا روز دوشنبه هفته جاری معتبر بود.

نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس خبری گفت: این سخت است ولی تصمیم لازم و لازم است که من همه مسئولیت سیاسی آن را بر عهده می گیرم.

وی اضافه نمود: کارخانه هایی که به خاطر قرنطینه سراسری تعطیل شدند، فعلا نمی توانند فعالیت خود را از سربگیرند.

این در حالی است که مدیران ارشد صنعتی ایتالیا پیش از این نسبت به وقوع فاجعه اقتصادی هشدار داده اند.

با این حال نخست وزیر ایتالیا گفته است که شرایط مربوط به بحران ویروس کرونا را به صورت روزانه زیر نظر دارد و در صورت تغییر شرایط، تصمیمات جدیدی را اتخاذ خواهد نمود.

از شروع شیوع ویروس کرونا در ایتالیا از 21 فوریه تا به امروز بیش از 19 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. ایتالیا بالاترین میزان تلفات ناشی از این ویروس را در دنیا ثبت نموده است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از طرح نجات اقتصادی و اقتصادی منطقه یورو، گفت: بسته ای که روز پنجشنبه بر سر آن توافق شده، چیزی فراتر از یک پیشنهاد نیست و اگر این توافق به شکل فعلی حفظ گردد، آن را امضا نخواهم کرد.

نخست وزیر ایتالیا اضافه نمود: در نشست شورای اروپایی چیزی را امضا نخواهم کرد، تا وقتی که تدابیر و سیاست های کافی برای مقابله با چالشی که با آن روبرو هستیم، اتخاذ گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 923

به "نخست وزیر ایتالیا: تدابیر و سیاست های اروپا برای مقابله با کرونا کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا: تدابیر و سیاست های اروپا برای مقابله با کرونا کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید