فرصت های صادراتی صنعت چاپ در 1400؛ بایدها و نبایدها

به گزارش مجله پیامک، به گزارش خبرنگاران ، بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با ارسال یادداشتی به ایبنا به موضوع فرصت های صادراتی صنعت چاپ در سال 1400 با توجه به محدودیت های کرونا پرداخته است. او در این یادداشت به فرصت ها و ظرفیت های موجود در صنعت چاپ اشاره می نماید:

فرصت های صادراتی صنعت چاپ در 1400؛ بایدها و نبایدها

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تعداد کم از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سال 1399 توأم با شیوع ویروس کووید 19 و قرار دریافت اقتصاد کشور در شرایطی اضطراری شروع شد. صنعت چاپ و بسته بندی که از سال 1398 با توجه به جنگ مالی علیه کشور با رکود بی سابقه ای روبه رو بود با شیوع بیماری کرونا محکوم تعطیلی بنگاه های مالی متعددی شامل رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز خرید، تجمعات فرهنگی و مالی، نمایشگاه ها و غیره شد. این شرایط، چاپخانه های کشور؛ به خصوص آن هایی که در بخش چاپ تجاری فعالیت داشتند را با چالشی جدی روبرو کرد.

اما همزمان با مسائل و موانعی که برای چاپخانه های تجاری ایجاد شده بود، فرصت های جدیدی در زمینه چاپ و بسته بندی برای چاپخانه های صنعتی در ایران مهیا شد. احتیاج به بسته بندی برای ارسال کالاهایی که به وسیله فضای مجازی و کانال های دیجیتال در سطح جامعه ایجاد شده بود، تقاضا برای فراوریات محصولات چاپی بسته بندی را چندین برابر کرد. همزمان پیدایش استارتاپ هایی که فرصت را مغتنم شمرده و به عنوان مراجع توزیع کالا سامانه های اینترنتی ایجاد و کالا را با سفارش آنلاین و تحویل در محل خریدار در بازار عرضه می کردند، موجب رشد تقاضا برای بسته بندی های چاپی شد. البته این پدیده مختص کشور ما نبود و همه کشورهای همسایه در خاورمیانه، CIS و شمال آفریقا شاهد افزایش تقاضا در بخش فراوریات بسته بندی های چاپی و خرید غیر حضوری مشتریان در بازار بودند.

سال 1399 در شرایطی به انتها رسید که تغییرات مالی ایجاد شده در سطح کشور و جامعه بین الملل که پیش بینی می شد در افقی 20 تا 30 سال ایجاد شوند، با سرعت بسیار زیاد طی یک سال شکل گرفته و آن طور که به نظر می رسد این تغییرات در تجارت دنیای پایدار خواهند ماند. از سوی دیگر، تجارت برخط و کاهش حضور فیزیکی مشتریان در بازار، تقاضا برای چاپ بسته بندی را در سال 1400 افزایش خواهد داد.

با رویکرد صادرات محور در تجارت ایران و تنوع، کیفیت و کمیت فراوریات داخلی، موفقیت های حاصل شده در زمینه صادرات غیرنفتی، احتیاج فراوریکنندگان صادراتی کشور به بسته بندی های باکیفیت و استاندارد و افزایش تقاضا در بازارهای هدف، فرصت سرمایه گذاری چاپخانه داران و فراوریکنندگان بسته بندی را برای حضور در بازارهای منطقه و دنیا جذاب تر می نماید.

مسلماً تحقیق و آنالیز تقاضا در بازارهای هدف، آشنایی با مقررات و قوانین تجاری ایران و کشور مقصد، کسب دانش از جدیدترین تکنولوژی ها و فناوری های صنعت چاپ و بسته بندی و پیاده سازی آن جهت ارتقای کیفیت فراوریات، سرمایه گذاری در بازاریابی و بازارسازی برای محصولات چاپی، شناخت از رقبا در بازارهای هدف، مدیریت زنجیره تامین به هنگام دریافت سفارشات صادراتی، استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، آموزش های حین خدمت و مدیریت بهینه فراوری و کیفیت می تواند در موفقیت توسعه صادرات واحدهای چاپ و بسته بندی کشور موثر باشد.

و در انتها امیدوارم در سال 1400 با برطرف فشارهای ناجوانمردانه مالی به کشور شاهد شکوفایی سرمایه گذاری های بخش خصوصی در صنایع مولد چاپ و بسته بندی باشیم. از پروردگار یکتا برای تمام هم وطنان عزیز و همکاران ارجمند سالی همراه با سلامتی، بهروزی، شادی، عشق و موفقیت روزافزون آرزومندم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1557

به "فرصت های صادراتی صنعت چاپ در 1400؛ بایدها و نبایدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت های صادراتی صنعت چاپ در 1400؛ بایدها و نبایدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید