مکانی مهیج بنام پارک آبی قطر در دوحه

به گزارش مجله پیامک، برای گذراندن لحظاتی پر از احساسات خوب و مثبت، پارک آبی قطر در دوحه یکی از مکان هایی است که به همه جهانگردانی که قصد سفر به قطر را دارند؛ پیشنهاد می گردد. پارک آبی قطر یکی از اماکن سرگرمیی این کشور در فضای باز با محوطه ای وسیع و مفرّح است. سرگرمی های فراوان و متنوع، رستوران ها و بارهای مدرن، حمل و نقل و دسترسی مناسب و امکانات مختلف دیگر؛ از این پارک یک مجموعه سرگرمیی کامل و مناسب ساخته است. برای هر گروه سنی و برای هر سلیقه ای، سورپرایزها و شگفتی های زیادی در پارک آبی قطر وجود دارد. در فضای نشاط انگیز این پارک آبی، اوج هیجان و اعماق آرامش، فاصله کمی با یکدیگر دارند و هر جهانگرد، بر اساس سلیقه و خواست خود، هر آنچه از سرگرمی در یک پارک آبی می خواهد در این مجموعه خواهد یافت.

مکانی مهیج بنام پارک آبی قطر در دوحه

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 8540-021 تماس بگیرید.

در پارک آبی قطر تمهیدات و امکانات فراوانی برای حفظ امنیت و رفاه بازدیدنمایندگان در نظر گرفته شده است. کادر خدماتی و امنیتی حرفه ای و باتجربه این مجموعه در هرچه مطلوب تر شدن فضای این پارک آبی نقش مهمی دارند. به همین علت می توان برای یک تفریح خانوادگی ایده آل نیز پارک آبی قطر را یکی از برترین مکان های شهر دوحه بحساب آورد. در واقع هدف اصلی از احداث این پارک آبی نیز جلب نظر خانواده ها و گروه سنی کودک و نوجوان است. با این حال نمی توان از کنار سرسره های پرپیچ و خم و نفس گیر این مجموعه تفریحی بسادگی گذشت. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی پارک آبی قطر در دوحه می پردازیم تا شما را با امکانات و بخش های مختلف آن آشنا کنیم.

مشخصات کلی پارک آبی دوحه

در میان تِم پارک ها یا پارک های موضوعی قطر، پارک آبی دوحه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این دهکده آبی در منطقه ای به وسعت نود هزار متر مربع واقع شده که مساحتی بیش از پنجاه هزار متر مربع به بخش تفریحی و امکانات رفاهی آن اختصاص دارد. پارک آبی قطر در دوحه اولین و تنها پارک آبی این کشور است که در منطقه ابو نَخله و پانزده کیلومتری حومه ی دوحه واقع شده است. این پارک با مرکز شهر حدود 35 کیلومتر فاصله دارد و به منظور دسترسی به آن امکانات خوبی در نظر گرفته شده و برای رسیدن به آن از مرکز شهر، حدود چهل دقیقه زمان لازم است.

در طراحی و ساخت تفریح ها و اماکن خدماتی این پارک آبی، بالاترین استانداردهای کیفیت و امنیت و به روزترین تکنولوژی ها بکار گرفته شده است. معماری و طراحی فضا و بکارگیری وسایل تفریحی نیز با الهام از سنت های شرقی و معماری قطر در تلفیق با آداب و رسوم و افسانه های نقاط مختلف دنیا، صورت گرفته است. چنانچه اشاره شد، پارک آبی قطر در دوحه با موضوع تفریح و استراحت خانواده ها و بچه ها طراحی شده است. با این حال، امکانات بسیار خوبی برای تفریح و تفریح بزرگسالان نیز در این پارک وجود دارد. حدود چهل وسیله بازی در این پارک وجود دارد که پانزده سرسره بزرگ و پرهیجان از مهم ترین و پرطرفدارترین وسایل تفریح پارک بحساب می آیند. پارک آبی دوحه گنجایش هم زمان سه هزار بازدیدنماینده را دارد و پارکینگ بزرگ آن دارای ظرفیت حدود 500 خودرو است.

سرسره های پارک آبی قطر در دوحه

در پارک آبی دوحه حدود پانزده سرسره با ارتفاع و نقشه های مسیر متفاوت وجود دارد. هر یک از این سرسره ها بر اساس یک مفهوم و مدل ویژه طراحی شده اند و مسیری پر از هیجان و غافلگیری پیش روی بازدیدنمایندگان می گذارند. ارتفاع بعضی از این سرسره ها به حدی زیاد است که بیشتر بازدیدنمایندگان ترجیح می دهند سمت آن ها نروند! با این وجود برای به چالش کشیدن خود و تزریق حجم بالای آدرنالین در رگ ها، همواره صف های نسبتاً طولانی در اطراف آن ها شکل می گیرد. در ادامه با بعضی از مهم ترین سرسره های پارک آبی قطر در دوحه بیشتر آشنا خواهیم شد:

برج سرسره ها:

سر آمد سرسره های پارک آبی دوحه، مجموعه برج سرسره ها است. این برج چندگانه و پیچیده یکی از محبوب ترین نقاط پارک به شمار میرود. چندین سرسره و در ارتفاع مختلف، این برج سه طبقه را شکل می دهند. ارتفاع طبقات 14، 16 و 20 متر است. هر مرحله که بالاتر می روید؛ افزایش هیجان و ضربان قلب را به شکل قابل توجهی احساس خواهید کرد.

سرسره بومِرنگو:

اوج هیجان و البته استرس در پارک آبی دوحه را با سرسره بومِرنگو تجربه خواهید کرد. این سرسره در بالاترین نقطه از برج سرسره های پارک آبی قطر در دوحه واقع شده است. بیست متر سقوط در مسیری پر پیچ و خم و پر از غافلگیری و در سرانجام، پرتاب شدن در یک حوضچه پر آب، تجربه ای شگفت انگیز و نفس گیر است!

قایق فضایی:

یکی دیگر از تفریحات پر شور و چالشی پارک آبی دوحه، قایق فضایی است. سقوط از ارتفاع بیست متری و 150 متر حرکت در یک تونل غیر قابل پیش بینی و طولانی وپرتاب شدن در یک چاله آبی بزرگ؛ قطعاً لحظاتی نفس گیر رقم خواهد زد!

خطوط سرعت:

سرسره های خطوط سرعت از دیگر وسیله های دوست داشتنی پارک آبی قطر در دوحه است. در این سرسره ها چند لاین با شیب زیاد وجود دارد که تجربه بسیار مجذوب نمایندهی خواهد بود.

موج سواری:

دیواره های منحنی شکل و بسیار بزرگ این سرسره مجذوب نماینده از دیگر مکان های تفریحی و خاص پارک آبی قطر در دوحه است. امواج خروشان در سرسره موج سواری می پیچند و برای شما تداعی حال و هوای موج سواری واقعی پدیدار می گردد که تجربه فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

استخر موج:

یکی از مشخصه های هر پارک آبی استخر موج است. استخر موج دهکده آبی دوحه، از متفاوت ترین و پرهیجان ترین استخرهای موج در میان پارک های آبی منطقه است. امواج خروشان و پرقدرت از جهت های مختلف و با شدت متفاوت در این استخر جریان دارند. این استخر متلاطم و طوفانی یکی از پرطرفدارترین قسمت های پارک آبی قطر است.

تفریح ها و امکانات مخصوص بچه ها در آکوئا پارک

پارک آبی دوحه مکانی رؤیایی برای بچه ها است. مجموعه های مختلفی برای بازی و تفریح بچه ها در این پارک فراهم است که بعضاً جنبه های آموزشی نیز دارند. در این بخش ها، می توان بچه ها را با خیالی آسوده تنها گذاشت و به استراحت و تفریح در قسمت های دیگر پرداخت. البته بسیاری از این تفریح ها، فقط به ظاهر و اسماً بچه هاه هستند؛ چراکه برای بزرگسالان مقاومت در برابر وسوسه های این نقاط از پارک آبی بسیار سخت است. مهم ترین بخش های مناسب بچه ها در دهکده آبی دوحه به توضیح زیر است:

خلیج دزدان دریایی:

این بخش به نوعی پرطرفدارترین قسمت پارک است که بچه ها در آن به بازی مشغول می شوند. تم پارک خلیج دزدان دریایی، مجموعه ای مهیج و شاد است که از چندین سرسره زیبا و رنگارنگ تشکیل شده . سطل های بزرگ آب که در قسمت های مختلف قرار دارند و بر سر بچه ها خالی می شوند؛ نشاط خاصی به این قسمت از پارک بخشیده اند. فضای ماجراجویانه و فانتزی این قسمت، ساعت ها بچه ها را به خود مشغول می نماید.

دهکده آفریقایی:

دهکده آفریقایی یکی دیگر از بخش های مخصوص بچه ها در پارک آبی قطر در دوحه است. این قسمت با الهام از دهکده های بومی قاره آفریقا طراحی شده و به وسیله پل ها و گذرگاه های چوبی به دیگر بخش های پارک متصل می گردد. مجسمه های سنگی حیوانات، کلبه شاه نشین و آلاچیق ها و سایبان های مخصوص استراحت از امکانات دهکده آفریقایی هستند.

رودخانه آرام:

رودخانه آرام یا رودخانه ی تنبل، جریانی پیوسته و آرام است که محیط اطراف پارک آبی را در بر می گیرد. این بخش مناسب آرامش و تمدد اعصاب است و بچه ها می توانند سوار قایق های شناور در این رودخانه شوند و از محیط اطراف پارک تماشا نمایند.

پیست قایقرانی:

از دیگر قسمت های پارک که در آن جا به بچه ها بی نهایت خوش خواهد گذشت، قسمت پیست قایقرانی پارک آبی است. در این قسمت بچه ها یک قایق اختصاصی دارند که هدایت آن را برعهده می گیرند و با سایر بچه ها مسابقه می دهند و سرگرم می شوند.

آکادمی رانندگی:

یکی از بخش های جالب پارک آبی قطر در دوحه، آکادمی رانندگی مخصوص بچه ها است. در این قسمت مربیان اصول و قواعد رانندگی را به بچه ها تعلیم می دهند و آنها را با قوانین هدایت و ترافیکی آشنا می نمایند.

امکانات مخصوص استراحت در پارک آبی دوحه

پارک آبی قطر شرایط و امکانات بسیار خوبی برای استراحت و آرامش خانواده ها و گردشگران فراهم نموده است. در نقاط مختلف این دهکده آبی بخش های مجذوب نماینده و مناسبی برای تمدید اعصاب و تجدید قوا در نظر گرفته شده است. غار جکوزی یکی از این مکان ها است. در غار جکوزی جریانی ملایم از آب گرم در فضایی آرامش بخش و دلنشین جریان دارد. بزرگسالان با نشستن بر روی تیوپ های شناور بر روی این جریان، اوقات آرام و لذت بخشی تجربه می نمایند.

استخر مرداب نیز یکی دیگر از استراحت گاه های متفاوت و پرطرفدار پارک آبی قطر در دوحه است. در فضای آرام و دلنشین این بخش رستوران ها و کافه های مختلفی وجود دارند. بزرگسالان برای استراحت در محیط آرام و خاص این بخش و خرید نوشیدنی به این قسمت مراجعه نموده و از تماشای جنب و جوش و فضای پر نشاط اطراف لذت می برند.

امکانات رفاهی و خدماتی پارک آبی دوحه

علاوه بر تفریحات و تفریح های آبی مختلف پارک آبی قطر، بازدیدنمایندگان این مجموعه می توانند از سایر امکانات رفاهی موجود در آن نیز استفاده نمایند. در این دهکده آبی چندین رستوران و کافه با منوهای متنوعی از انواع غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد. برای خرید سوغاتی و هدیه و صنایع دستی قطر، چندین فروشگاه و نیز غرفه های جالبی در این مجموعه وجود دارد. در رختکن های مدرن و مجهز این مجموعه کمدها و قفسه های مختلفی برای نگهداری لباس و وسایل قیمتی بازدیدنمایندگان تدارک دیده شده است.

از دیگر سرویس های جالب توجه پارک آبی قطر در دوحه برگزاری جشن ها و جشنواره های مختلف است. در این ایام خاص، بلیط ورودی با تخفیف بسیار مناسبی به فروش می رسد و خانواده ها از این فرصت استقبال بسیار خوبی بعمل می آورند.

قیمت بلیط پارک آبی دوحه

هزینه بلیط پارک آبی قطر بر اساس معیارهایی مانند قد، وزن و تعداد بچه ها خانواده یا افراد گروه مشخص می گردد. قیمت بلیط ورودی برای هر یک از بچه ها که قدّ آن ها بین 90 تا 120 سانتیمتر است؛ مبلغ 130 ریال قطری خواهد بود. برای بچه های که قدّ آن ها بیشتر از 120 سانتیمتر باشد؛ مبلغ 180 ریال قطری ورودی در نظر گرفته شده است. خرید بلیط بصورت گروهی شامل تخفیف های بسیار خوبی می گردد. بویژه برای خانواده های دارای سه فرزند خردسال، بلیط هایی با مبالغ بسیار مناسب تعریف شده است.

ساعات کار و آدرس پارک آبی دوحه

بازدید از پارک آبی قطر در دوحه چهار روز در هفته برای تمامی گروه ها و افراد آزاد است. روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه این پارک از ساعت هشت صبح تا هشت شب پذیرای بازدیدنمایندگان است. ساعت بازدید روزهای آدینه از ده صبح تا ده شب است. روزهای پنجشنبه از ساعت یازده صبح تا نه شب مخصوص بانوان و روزهای شنبه از ساعت ده صبح تا هشت شب مخصوص خانواده ها است. روز دوشنبه نیز پارک تعطیل است.

پارک آبی دوحه در پانزده کیلومتری دوحه، بزرگراه سَلوا، خروجی 29 ابو نخله واقع شده است.

اطلاعات تکمیلی از پارک آبی دوحه

در سرانجام لازم است به این نکته توجه گردد که سفر به قطر در مقایسه با سایر کشورهای همسایه ایران، هزینه های بالاتری دارد. با این حال لحظات و تجارب بسیار شیرین و ماندگاری در این سفر تجربه خواهد شد. بازدید از پارک آبی قطر در دوحه یکی از برترین خاطرات سفر به این کشور است. در سرانجام این مقاله توجه شما را به چند نکته دیگر در رابطه با پارک آبی دوحه جلب می کنیم. به منظور استفاده بهینه از زمان و صرفه جویی در هزینه ها، بعضی از این موارد اهمیت ویژه ای دارند.

  • همراه داشتن لباس شنا(مایو) برای ورود به پارک آبی دوحه الزامی است.
  • همراه داشتن وسایل تصویربرداری و دوربین عکاسی در این مجموعه ممنوع است.
  • ساعات کار مجموعه در ایام خاص سال مانند ماه رمضان، خارج از جدول اعلام شده است. در این ایام ساعات بازدید از هشت شب تا سه صبح است.
  • برای اطلاع از باز بودن مجموعه، قبل از عزیمت به پارک آبی از وبسایت آن شرایط را پیگیری کنید. بعضاً بعلت تعمیرات و یا عملیات فنی پارک تعطیل می گردد.
  • در فصول پاییز و زمستان، قبل از مراجعه به پارک آبی؛ به وسیله وبسایت آن در خصوص ساعت کار مجموعه کسب اطلاع کنید.
  • بچه های که به سن قانونی نرسیده اند بدون حضور والدین، اجازه ورود به پارک آبی دوحه را ندارند.
  • همانطور که اشاره شد؛ قیمت بلیط بر اساس معیارهایی مانند قد و سن مشخص می گردد. استفاده از وسایل و امکانات تفریحی پارک نیز بر اساس قد، وزن و سن است. در این مورد به تذکرات و محدودیت ها حتماً توجه کنید تا مشکل و حادثه ای ایجاد نگردد.
  • پارک آبی قطر در دوحه بیست نیروی خدماتی، پنجاه نجات غریق و دوازده پلیس برای حفظ امنیت و سلامت بازدیدنمایندگان دارد.
  • منطقه تفریحی رَتاج سَلوا و پارک اَنگری بِردز از جمله نقاط تماشای مشهور دوحه در نزدیکی پارک آبی قطر هستند
منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2322

به "مکانی مهیج بنام پارک آبی قطر در دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانی مهیج بنام پارک آبی قطر در دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید