مشمولان طرح امهال اقساط وام قرض الحسنه در خرداد ماه فقط یک قسط پرداخت کنند

به گزارش مجله پیامک، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نباید بیش از یک قسط از مشمولان طرح امهال اقساط وام های قرض الحسنه ماه های اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 دریافت کنند.

مشمولان طرح امهال اقساط وام قرض الحسنه در خرداد ماه فقط یک قسط پرداخت کنند

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی بانک مرکزی، برخی از بانک ها از حساب سپرده برخی از دریافت کنندگان قرض الحسنه که بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار در اواخر سال گذشته و به واسطه شیوع بیماری کرونا مشمول امهال اقساط ماه های اسفند 1398، فروردین و اردیبهشت 1399 شده بودند، در خرداد ماه 1399 بیش از یک قسط برداشته کرده اند که این موضوع خلاف قانون تلقی می شود.

همانگونه که پیشتر طی بخشنامه های متعدد از سوی بانک مرکزی اعلام شد، بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی موظفند اقساط تمام دریافت کنندگان قرض الحسنه که طی دوره مذکور سررسید می شود را در خاتمهی قرارداد و پس از از خاتمه دوره بازپرداخت اقساط دریافت کنند.

بانک مرکزی مجددا تاکید می کند، چنانچه از حساب سپرده دریافت کنندگان قرض الحسنه یا ضامنان آنها بابت اقساط امهال شده ماه های اسفند1398، فروردین و اردیبهشت 1399 برداشت شده است، اشخاص مذکور می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.cbi.ir نسبت به ثبت شکایات خود در سامانه ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانکی اقدام کنند.

شایان ذکر است با بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی که در این خصوص مرتکب نقض مقررات شده باشند و رویه خود را در این رابطه اصلاح نکنند، بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی مقتضی می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1066

به "مشمولان طرح امهال اقساط وام قرض الحسنه در خرداد ماه فقط یک قسط پرداخت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشمولان طرح امهال اقساط وام قرض الحسنه در خرداد ماه فقط یک قسط پرداخت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید