مرگ سالمندان بر اثر کرونا با واکسیناسیون 65 درصد کاهش یافته است

به گزارش مجله پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر کل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا در مراکز نگهداری سالمندان با انجام واکسیناسیون، 65 درصد کاهش یافته است.

مرگ سالمندان بر اثر کرونا با واکسیناسیون 65 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر حامد برکاتی در نشست خبری به مناسبت هفته سالمند (6 تا 12 مهر) که بصورت مجازی برگزار گردید، اضافه کرد: بعلاوه مقدار ابتلای به کرونا در مراکز نگهداری سالمندان 75 درصد کاهش یافته و حدود 95 درصد سالمندان این مراکز واکسن دز اول و دوم کرونا را تزریق نموده و پنج درصد دیگر دز اول را زده اند.

وی گفت: بحث واکسیناسیون سالمندان بسیار مهم و ضروری بود که با هماهنگی و اقدامات صورت گرفته با سازمان بهزیستی، مراکز نگهداری سالمندان در اولویت قرار گرفتند و بعد از آن ها کادر بهداشت و درمان این مراکز هم واکسن کرونا را تزریق کردند.

آقای برکاتی توضیح داد: درحال حاضر مرگ و میر سالمندان بالای 60 سال در بیمارستان ها با آنالیز ها صورت گرفته در مرداد ماه و پس از واکسیناسیون 30 درصد کاهش یافته و این فرایند نزولی دارد.

شرایط دسترسی سالمندان ایرانی به رایانه و اینترنت

مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، گفت: سالمندان گروه برخوردار جامعه 10 برابر دهک اول، به رایانه و اینترنت دسترسی دارند.

آقای برکاتی با اشاره به آسیب های دوران کرونا، گفت: در دوران کرونا سالمندان بیش از دیگر گروه های سنی نیازمند مراقبت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح زندگی و سلامت سالمندان توضیح داد: آنالیز های آماری نشان می دهد که دسترسی به اطلاعات می تواند به بهبود کیفیت زندگی سالمندان یاری کند.

مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با اشاره به اینکه 7.34 درصد زنان سالمندان شهری و 1.6 زنان سالمند روستایی در 12 ماهه گذشته از رایانه و اینترنت استفاده کردند اضافه کرد: این شرایط در مردان بالای 60 سال 13.57 درصد برای سالمندان شهری و 2.64 درصد برای مردان سالمند روستایی بوده است.

به گفته برکاتی، این آمار نشان می دهد گروه برخوردار جامعه خیلی بیشتر به رایانه و اینترنت دسترسی دارد به طوری که سهم گروه برخوردار 25 درصد و دهک اول 2.8 درصد بوده است. یعنی قشر مرفه 10 برابر طبقه پایین، به رایانه و اینترنت دسترسی دارد.

مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: نتایج آماری یک پژوهش در سال 96 نشان می دهد که 80 درصد سالمندان شهری از تلویزیون استفاده می نمایند درحالیکه در بحث رسانه های نوشتاری در بین جمعیت سالمند کشور خیلی فقیر هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1818

به "مرگ سالمندان بر اثر کرونا با واکسیناسیون 65 درصد کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سالمندان بر اثر کرونا با واکسیناسیون 65 درصد کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید