لطفا اشتباه نکنید! دونالد، بیل و نیک نیست

به گزارش مجله پیامک، قانع کردن افکار عمومی برای حمایت از استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت، یک روند وآزمون دو مرحله ای است. اول اینکه افکار عمومی باید قانع گردد که موارد اتهامی رییس جمهور واقعیت دارند. دوم اینکه موارد اتهامی باید آنقدر سنگین باشد که بتوان بر اساس آنها برکناری رییس جمهور از قدرت را توجیه کرد.

لطفا اشتباه نکنید! دونالد، بیل و نیک نیست

به گزارش خبرنگاران، دکتر ویلیام گالستون تحلیلگر موسسه مطالعاتی بروکینگز آمریکا درباره استیضاح ترامپ و رسوایی امنیتی او نوشت: کوشش جدی برای استیضاح و برکناری رییس جمهور آمریکا از قدرت، دو بار در نیم قرن گذشته اتفاق افتاده است. بار نخست سال 1974 بود که منجر به استعفای ریچارد نیکسون شد و مرتبه دوم مربوط به استیضاح بیل کلینتون در سال 1998 بود که به استعفای نیوت گینگریچ رییس وقت مجلس نمایندگان آمریکا و از عوامل اصلی طرح استیضاح کلینتون، منتهی گشت.

وی اضافه نمود: در خصوص نخست، افکار عمومی در واکنش به رویدادهای سرگیجه آور خیابان پنسیلوانیا (محل کاخ سفید) و جزییات ماجرای واترگیت به تدریج به سمت دوری جستن از نیکسون و برکناری او از قدرت سوق پیدا کرد. در خصوص دوم، مردم از ابتدا تا انتهای ماجرای کلینتون مخالف استیضاح بودند و اطلاعات مربوط به پرونده کلینتون تقریبا هیچ اثری بر نظر آنها نسبت به رییس جمهور وقت بر جای نگذاشت.

وی تاکید نمود: اکنون وارد نخستین مرحله از سومین روند استیضاحی شده ایم که دونالد ترامپ را هدف گرفته است. آیا روند استیضاح مزبور منجر به پیروزی دموکراتها خواهد شد و یا وضعیت فاجعه باری را برای آنها رقم خواهد زد؟ آیا این روند منجر به خاتمه ریاست جمهوری ترامپ خواهد شد و یا بسترساز انتخاب مجدد او در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا خواهد گشت؟ پاسخ این سوالات را نمی دانیم اما تاریخ سرنخهایی را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم جهت آینده روند استیضاح مزبور را از پیش نظاره گر باشیم.

وی توضیح داد: نخستین شاخص کلیدی در پیشبینی جهت آینده استیضاح، به موقعیت رییس جمهور در میان مردم مربوط می شود چرا که به موازت ادامه تحقیق و تفحص درباره استیضاح، افکار عمومی ممکن است در این رابطه دچار تغییر و تحول زیادی شود.

این کارشناس گفت: به طور خلاصه باید گفت وجهه سیاسی نیکسون خیلی پیش از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا در ژوییه 1974 خواهان استیضاح نیکسون در خصوص سه فقره اتهامی وی شود، به شدت آسیب دیده بود.دومین شاخص کلیدی در پیشبینی جهت استیضاح، به حمایت مردم از کوششهای نمایندگان شان برای استیضاح رییس جمهور مربوط می شود.سومین شاخص کلیدی در پیشبینی روند جهت استیضاح، به میزان حمایت جمهوریخواهان و دموکراتهای مجلس نمایندگان از استیضاح مربوط می شود.

گالستون ادامه داد: قانع کردن افکار عمومی برای حمایت از استیضاح و برکناری ترامپ از قدرت، یک روند وآزمون دو مرحله ای است. اول اینکه افکار عمومی باید قانع شود که موارد اتهامی رییس جمهور واقعیت دارند. دوم اینکه موارد اتهامی باید آنقدر سنگین باشد که بتوان بر اساس آنها برکناری رییس جمهور از قدرت را توجیه کرد. آنهایی که نیکسون را متهم کردند توانستند هر دو مرحله آزمون قانع کردن افکار عمومی را با موفقیت طی نمایند و در نتیجه نیکسون مجبور به استعفا گشت. در خصوص کلینتون این اتفاق نیفتاد.

وی اضافه نمود: به موازات شروع کوششها برای استیضاح ترامپ، مردم آمریکا دچار چند دستگی خواهند شد و اتهام زنندگان به رییس جمهور با آزمون سخت قانع کردن افکار عمومی روبرو خواهند گشت. باید منتظر بود و دید که آیا عزم جزم دموکرات ها برای تسریع روند استیضاح ترامپ، فرصت کافی را در اختیار مردم قرار خواهد داد که به اطلاعات جدیدی در این رابطه دست یابند و ذهنشان در رابطه با استیضاح تغییر کند یا خیر؟

مشروح این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 497

به "لطفا اشتباه نکنید! دونالد، بیل و نیک نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطفا اشتباه نکنید! دونالد، بیل و نیک نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید