فهرست محصولات اولویت دار دانش بنیان منتشر شد

به گزارش مجله پیامک، مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فهرست محصولات دارای اولویت دانش بنیان را منتشر کرد.

فهرست محصولات اولویت دار دانش بنیان منتشر شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت هایی که دارای این محصولات هستند می توانند از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند. در این فهرست محصولاتی در حوزه های کشاورزی، مواد شیمیایی، دارو، الکترونیک، مواد پیشرفته و تجهیزات پزشکی در فهرست محصولات اولویت دار دانش بنیان قرار گرفته اند.

بر مبنای آیین نامه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان نوع 1 و 2، دارا بودن نمونه آزمایشگاهی و دانش فنی؛ از شروط اولیه تایید محصولات دانش بنیان است. در تصویب آیین نامه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان نوع 3 نیز مقرر شد، چنانچه شرکتی دارای محصولات اولویت دار دانش بنیان و همچنین دارای نقض در شروط مذکور باشد، می تواند با دارا بودن سطح فناوری و کسب بخشی از دانش فنی، به عنوان شرکت دانش بنیان نوع 3 تایید شود.

در صورتی که شرکت قبلا به صورت دانش بنیان نوع 1، 2 یا 3 تایید شده باشد، در صورتی که محصول آن ها جزو محصولات اولویت دار بوده و مردود شده باشد، می تواند با مراجعه به صندوق نوآوری و شکوفایی، درخواست تسهیلات از صندوق دهد. صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از استعلام از مرکز شرکت های دانش بنیان و تایید شدن محصول، از این محصولات حمایت می کند.

تولید آنزیم ها و اسید های آمینه با کاربرد خوراک دام، طیور و آبزیان، مرغ لاین، نژاد های برتر شیری، تولید استارتر و پروبیوتیک لبنیات، دستیابی به توانمندی فنی تولید یک آنزیم و یک مکمل نان، حمایت از تولید نهاده های زیست فناورانه کشاورزی و تولید کود از پسماند های بیولوژیکی برخی از این محصولات هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1861

به "فهرست محصولات اولویت دار دانش بنیان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست محصولات اولویت دار دانش بنیان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید