درمان بیماران حرکتی با دستگاه ایران ساخت تسهیل شد

به گزارش مجله پیامک، دستگاه محرک اولتراسوند که در دانش و فناوری های پزشکی کاربرد دارد، به وسیله محققان کشورمان به مرحله فراوری رسید.

درمان بیماران حرکتی با دستگاه ایران ساخت تسهیل شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دستگاه اصلی و مهمی که در فیزیوتراپی استفاده می گردد، دستگاه اولتراسوند است که تا پیش از این، تماما وارداتی بود و تنها یک شرکت داخلی اقدام به مونتاژ این دستگاه می کرد.

نمونه سازی داخلی

کاری که اکنون در داخل کشور اجرا شده، این است که شرکت قلب صنعت دنیا، در جهت بومی سازی فراوری این دستگاه، آن را نمونه سازی نموده است. به طوری که اکنون نمونه اولیه آن فراوری شده و صاحبان، درصدد تجاری سازی آن هستند.

رفع و کاهش اختلال های عضله ای

این دستگاه کارکرد های بسیاری برای بدن دارد. به گفته احسان باقری مدیرعامل شرکت صنعت قلب دنیا، برای اختلال هایی، چون کشیدگی تاندون، مسائل عضله، تحریک های عصبی و نخاعی، آسیب های ورزشی، رماتیسم، آرتروز، خار پاشنه، قولنج و... این دستگاه با بالا بردن گردش خون و گرمادهی عمقی، با ویبره و لرزشی که به سلول ها وارد می کند، سبب رفع شدن کامل یا کاهش این اختلال ها می گردد.

این دستگاه مناسب مراکز فیزیوتراپی، مطب ها و حتی باشگاه های ورزشی است. افراد کهنسال، ورزشکاران و تمام کسانی که بدنشان به یک باره تحت انرژی زیاد قرار گرفته و عضله هایشان کشیده شده، می توانند از خدمات این دستگاه بهره ببرند.

کاهش طول درمان به 1 تا 2 هفته

طول درمان رایج برای رفع یا کاهش این اختلال ها در شرایط کنونی، بین 3 هفته تا 2 ماه است، اما این دستگاه با خون رسانی و امواج فراصوتی که وارد می نماید، این زمان را به 1 تا 2 هفته تقلیل داده است.

کاهش اثرات سرطان

خدمت جدیدی که قرار است در آینده به این دستگاه افزوده گردد، کارآیی آن در درمان و بهبودی سرطان است. بدین ترتیب که در شرایط کنونی، فرد مبتلا به انواع سرطان، تحت شیمی درمانی قرار گرفته و دارو هایی که آن ها استفاده می نمایند، با پخش در تمامی نقاط بدن، آسیب هایی را به بعضی اعضا وارد می نماید که یکی از این عوارض، ریزش مو است.

این دستگاه در فرآیند مطالعاتی و پژوهشی خود مترصد است تا با خون رسانی و امواج صوتی، دارو ها را تنها به همان نقطه موردنظر بدن رسانده تا از آسیب رسانی به دیگر اندام ها خودداری گردد.

جذب سریع تر دارو

با استفاده از این دستگاه می توان در بافت های هدف، عمل جذب دارو را سریع تر، بیشتر و یا حتی مختص همان قسمت از بدن کرد. در کنار این مزایا، کاملا بدون خطر و عارضه شناخته شدن این دستگاه، چه برای بیمار و چه برای درمانگر، آن را به جایگاه خاصی در پزشکی ارتقاء داده است.

اشتغال مستقیم برای 5 نفر

فراوری نمونه اولیه این دستگاه برای 5 نفر به شکل مستقیم اشتغال آفرینی داشته است.

باقری با بیان حمایت اقتصادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت فراوری بومی این دستگاه مطرح کرد: تا به امروز یک نمونه از این دستگاه با موفقیت فراوری شده است و ما در ادامه راه، نیازمند تجاری سازی این محصول هستیم تا بتوانیم فراوری خود را توسعه ببخشیم که در این راه، بیشتر از همواره به یاری های مادی و معنوی معاونت علمی چشم دوخته ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2047

به "درمان بیماران حرکتی با دستگاه ایران ساخت تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بیماران حرکتی با دستگاه ایران ساخت تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید