علائم تشنج را بشناسید

به گزارش مجله پیامک، ممکن است یک فرد به علت یک بیماری مثلا مسمومیت دارویی دچار یک بار تشنج گردد که این صرع اطلاق نمی گردد. صرع زمانی است که بیماری مزمن و تکرار شوند باشد. در این میان تشنج علائمی دارد که ضروری است آن ها را بدانیم.

علائم تشنج را بشناسید

تشنج شامل انقباضات غیرارادی تعداد زیادی از عضلات بدن و وضعیت ناشی از وجود یک اختلال در فعالیت الکتریکی مغز است.

تشنج ها معمولاً منجر به از دست رفتن یا اختلال هوشیاری می شوند و در صورتیکه تشنج تکرار گردد و علتی برای آن پیدا نگردد به آن صرع می گویند.

تشنج در دوران کودکی اغلب به علت تب و در بزرگسالان به علت های مختلفی همچون کاهش قند خون، ضربه به سر، عفونت رخ می دهد.

علائم تشنج

از دست دادن هوشیاری، منقبض شدن همه عضلات، لرزش و پرش اندام ها، از دست دادن کنترل ادرار یا مدفوع، خروج کف از دهان و لب های آبی رنگ و گیجی.

هنگام بروز تشنج چه کنیم؟

بنابر توصیه اورژانس کشور، اطرافیان پس از مشاهده این علائم در فرد باید با اورژانس 115 تماس بگیرند و از بیمار در برابر صدمات محافظت نمایند. هنگام تشنج توصیه می گردد بیمار را حرکت ندهید و سعی نکنید تا حرکات بیمار را مهار کنید، زیرا ممکن است موجب شکستگی استخوان یا آسیب به بافت نرم شوید.

از آنجایی که هنگام تشنج ممکن است زبان فرد میان دندان هایش مانده و زخم گردد، سعی نکنید با زور بین دندان های بیمار چیزی قرار دهید، چون ممکن است به بافت های دهان آسیب برسانید.

بهتر است تا خاتمه حمله کنار بیمار بمانید و پس از خاتمه حرکات انقباضی و پرشی بیمار را به پهلو قرار دهید و تا زمان هوشیاری کامل از دادن خوراکی یا نوشیدنی یا حتی دارو از راه دهان خودداری کنید.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 313

به "علائم تشنج را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم تشنج را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید