آغاز هفته صنایع دستی و برگزاری بیش از 300 برنامه استانی

به گزارش مجله پیامک، به مناسبت هفته صنایع دستی برنامه های مختلفی در استان های کشور برگزار می گردد. ویدا توحدی مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی با اشاره به این موضوع در جمع خبرنگاران گفت از 20 تا 26 خرداد در تهران و در استان های دیگر بیشتر از 300 مورد ویژه برنامه برگزار خواهد شد. در این زمان رئیس شورای جهانی صنایع دستی به ایران می آید و مراسم خاصی به همین مناسبت در اصفهان برگزار می گردد.

آغاز هفته صنایع دستی و برگزاری بیش از 300 برنامه استانی

با نزدیک شدن به تاریخ 20 خرداد که به عنوان روز جهانی صنایع دستی ثبت شده، ویدا توحدی از نهایی شدن برگزاری برنامه های مختلف در چهار شهر ایران اطلاع داد. توحدی درباره این برنامه ها گفت: نمایشگاه قابل توجهی در باغ چهل ستون برگزار می گردد و از آنجا برای روز 22 خرداد وارد استان اردبیل می شویم. اتصال شهر عنبران اردبیل به روستای عنبران محله در گیلان را داریم و به شهر گلیم می رویم و آنجا هم برنامه داریم.

باتوجه به اینکه بسیاری از صنایع دستی سنتی و کهن ایران با گذشت زمان با خطر فراموشی روبرو شده اند، بعد از ابلاغ رسمی معاون صنایع دستی، آموزش این هنرهای بومی در شهرها و روستاهای مختلف به خصوص در روستاهای مرزی شروع شده است.

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی در ادامه صحبت هایش از ثبت جهانی شهرهای مختلف ایران به عنوان مراکز مهم صنایع دستی اطلاع داد. بنابر صحبت های توحدی، 4 پرونده دزفول، رشت، کاشان و بحیری برای ثبت در شهرهای جهانی ارسال شده است.

منبع: علی بابا
انتشار: 28 مهر 1403 بروزرسانی: 28 مهر 1403 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2344

به "آغاز هفته صنایع دستی و برگزاری بیش از 300 برنامه استانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز هفته صنایع دستی و برگزاری بیش از 300 برنامه استانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید