سی ان ان: بایدن به پایگاه سنتی جمهوری خواهان در ایالت های جنوبی نفوذ کرده است

به گزارش مجله پیامک، در گزارش سی ان ان بر این موضوع تاکید شده که برنامه بلند مدت بایدن در صورت پیروزی در انتخابات باید بر احیای جایگاه دموکرات ها در ایالت های شمال شرقی آمریکا متمرکز باشد.

سی ان ان: بایدن به پایگاه سنتی جمهوری خواهان در ایالت های جنوبی نفوذ کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه شبکه خبری سی ان ان در مطلبی از دشواری های پیش روی جوبایدن، نامزد دموکرات ها برای جذب رای در مناطق مختلف آمریکا خبر داده است، اگرچه در مجموع پایگاه نامزد دموکرات ها در ایالت هایی که به طور سنتی به جمهوری خواهان رای می داده اند را مناسب ارزیابی کرده است.

در این یادداشت آمده است: جو بایدن خود را پلی میان جریان های سیاسی داخلی در حزب دموکرات و نسل رهبران آینده این حزب می داند، اما او ممکن است همچنین پلی میان امروز و آینده نقشه انتخاباتی آمریکا باشد. بایدن در عین حال در هشت هفته منتهی به روز برگزاری انتخاباتی آمریکا فرصت خوبی دارد تا بتواند آرای ایالت های کمربند آفتاب یا سان بلت (عبارتی برای اشاره به ایالتهای جنوبی آمریکا که از شرق به غرب آمریکا کشیده شده اند.) و همچنین ایالت های کمربند زنگار، (منطقه ای که بخش بالایی شمال شرق ایالات متحده آمریکا، دریاچه های بزرگ، و ایالت های غرب میانه آمریکا را پوشش می دهد) را که در سال 2016 در آن ها ترامپ به پیروزی دست یافته بود، باز پس بگیرد. اما از سوی دیگر نظرسنجی ها حاکی از آن است که عملکرد بایدن در ایالت های کمربند زنگار (شامل ایالت های شمال شرقی از جمله شامل میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین و..) بهتر از عملکرد او در ایالت های کمربندآفتاب (نوار مرزی جنوبی آمریکا از جمله شامل آریزونا و فلوریدا و...) بوده است.

در حال حاضر این شرایط برای بایدن از نظر عملکرد بهتر در ایالت های شمال شرقی کمی عجیب به نظر می رسد، چون در این مناطق ترامپ تمرکز بیشتری بر پیام های مرتبط با مسائل نژادی، شهری-روستایی قرار داده و حال نظرسنجی ها از عملکرد بهتر بایدن در ایالت های شمالی شرقی حکایت دارد.

در ادامه گزارش گفته شده است: به اعتقاد بسیاری از دموکرات ها، این حزب نیاز دارد تا نه فقط در انتخابات پیش رو، بلکه به طور کلی در انتخابات های ریاست جمهوری و کنگره آینده نیز، در ایالت های شمال شرقی همزمان با نوار جنوبی برتری خود را حفظ کند. در واقع اگر بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بتواند در ایالت های شمال شرقی معروف به کمربند زنگار به پیروزی دست یابد، بعد از این لازم است تا برنامه خود را در این ایالت ها بر محور تنوع نژادی و افزایش حضور تحصیل کردگان و محصلان دانشگاهی قرار دهد تا بتواند جایگاه حزب دموکرات را در این ایالت ها بیشتر تقویت کند.

در گزارش سی ان ان بر این موضوع تاکید شده که برنامه بلند مدت بایدن در صورت پیروزی در انتخابات نیاز است تا بر احیای جایگاه دموکرات ها در ایالت های شمال شرقی آمریکا باشد.

به گفته نویسنده گزارش سی ان ان، طی دهه های گذشته همواره ایالت های زنگار در شمال شرق آمریکا تمایل بیشتری به دموکرات ها نشان داده اند. از 1992 تا 2012 دموکرات ها همواره در چهار ایالت از شش ایالت کمربند زنگار در شمال شرق آمریکا پیروز انتخابات ها بوده اند. اما در انتخابات 2016 با توجه به شخصیت عوام گرای ترامپ و قطبی شدن جامعه امریکایی، ترامپ توانست در بخش قابل توجهی از این ایالت های شمال شرقی از رقیب دموکرات خود پیشی بگیرد. این شرایط بدین خاطر بوده است که ترامپ همواره پایگاه رای خود را بر روستاها و شهرهای کوچک و غیردانشگاهی قرار می دهد و حامیان او در این بخش ها قابل توجه است.

به گفته کریگ رابیسنون، مسئول سیاسی حزب جمهوری خواهان در لوا، حتی تا به امروز هم شکاف و تقسیم اجتماعی میان شهری و روستایی در ایالت های غرب میانه و نزدیک به نوار زنگار آمریکا وجود دارد و لذا می توان انتظار داشت که ترامپ همچنان در ایالت های غرب میانه دست برتر را بدست آورد.

در ادامه گزارش گفته شده است: از سوی دیگر برخی اشتباهات دولت ترامپ در ایالت های شمال شرقی باعث شده تا فرایند به تحلیل رفتن جایگاه جمهوری خواهان در این مناطق بیشتر باشد و این به تحلیل رفتن و کوچکتر شدن جایگاه جمهوری خواهان در این ایالت ها در انتخابات کنگره در سال 2018 به خوبی مشهود بود.

از سوی دیگر پس از راه یابی ترامپ به کاخ سفید، در همه انتخابات هایی که در آمریکا برگزار شده، دموکرات ها پیروز به کسب پیروزی هایی قابل توجهی شدند و حتی فرمانداری و کنگره برخی از ایالت های نوارمرزی جنوبی که همواره پایگاه سنتی جمهوری خواهان به شمار می رود، در کنترل دموکرات ها قرار گرفته است.

گزارش در ادامه به موقعیت مناسب دموکرات ها در ایالت های نوارمرزی جنوبی آمریکا اشاره می کند و معتقد است که در حال حاضر بایدن جایگاه خوبی در این ایالت ها بدست آورده و توانسته موقعیت خود را در برخی از این ایالت ها تثبیت کند.

به طور کلی آخرین نتایج نظرسنجی ها نیز حاکی از آن است که بایدن در میان کلیه رای دهندگان سفیدپوست با تحصیلات دانشگاهی در ایالت های شمال شرقی همچنان پیشتاز است، اما این موقعیت برای او در ایالت های جنوبی کمی دشوارتر است و دموکرات ها نیاز دارند در مدت باقی مانده تا انتخابات توجه خود را بر جذب آرای فازغ التحصیلان دانشگاهی در ایالت های جنوبی متمرکز کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1216

به "سی ان ان: بایدن به پایگاه سنتی جمهوری خواهان در ایالت های جنوبی نفوذ کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان ان: بایدن به پایگاه سنتی جمهوری خواهان در ایالت های جنوبی نفوذ کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید