سوشی خوشمزه چگونه درست می شود ، کدام رستوران سوشی خوب بخوریم

به گزارش مجله پیامک، سوشی غذایی است که مهد اختراع آن ژاپن است و معنای لغوی آن ماهی نمک سود شده است. تا نام این غذای ژاپنی می آید ناخودآگاه به یاد ماهی خام و برنج می افتیم. این تداعی عده بسیاری را در جهان سر ذوق می آورد و البته عده دیگری هم حالی بد پیدا میکنند و حتی در تصورشان هم حاضر نیستند که ماهی خام بخورند. البته که این غذای ژاپنی کاملا سلیقه ای است و به ذائقه هر فرد بستگی دارد اما در بیشتر مواقع ثابت شده که دلیل انزجار دسته دوم این است که سوشی خوشمزه نخورده اند. در کتاب های چینی این غذای ژاپنی بدین شکل تعریف شده است: ماهی که در نمک و برنج خوابانده شده است. سوشی بسیار در بین مردم آسیای شرقی محبوب است و توانست راه خود را به آمریکا و بریتانیا باز کند. در دانش نامه بریتانیا تعریفشان از این غذای ژاپنی این گونه است: یکی از انواع غذاهای برنجی در فرهنگ آشپزی ژاپن که از برنج پخته شده با مخلوطی از سرکه و انواع خوراکی های دریایی به صورت خام، تخم مرغ و سبزیجات تهیه می شود و به شکل سرد میل می شود. وصفی که از این غذای ژاپنی شده دقیقا همان تصویری است که ما از این غذای ژاپنی در ذهنمان داریم. هرچند که این توضیح تنها در مورد یک سبک سوشی به نام سوشی ادو صدق می کند و انواع مختلف و بسیار زیادی از سوشی وجود دارد.

سوشی خوشمزه چگونه درست می شود ، کدام رستوران سوشی خوب بخوریم

سوشی چیست؟

قطعا عده زیادی هستند که این غذای ژاپنی را امتحان نکرده اند برای همین شاید در ابتدا بدانیم که سوشی چیست؟ سوشی خوشمزه از برنج، جلبک دریایی، میگو و ماهی تازه دودی یا نمک سود تهیه می شود.البته بعضی از سوشی ها مناسب افراد گیاه خوار هستند چون محتویات گیاهی دارند و از میوه های استوایی و یا آواکادو در تهیه آن ها استفاده می شود. البته جالب است بدانید که این غذای ژاپنی در واقع یک نوع پیش غذاست و متعلق به فرهنگ سامورایی است. این غذا را در حصیری خاص پیچیده می شود و با کاردهای بسیار بلند و تیز که خیلی شبیه به شمشیر سامورایی است برش داده می شود. درست کردن این غذای ژاپنی کار آسانی نیست و برای این که سرآشپزها بتوانند یک سوشی خوشمزه درست کنند بین 2 تا 5 سال نیاز به آموزش دقیق دارند. اگر دوست دارید که از این غذای ژاپنی خاطره خوبی داشته باشید و باز هم هوس خوردن آن را بکنید باید این غذا را از دست یک سرآشپز کاملا حرفه ای بگیرید چون فقط این افراد هستند که می دانند چطور باید بوی زهم میگو و ماهی را گرفت و طعمی بی نظیر تحویل مشتری داد. برای خوردن سوشی خوشمزه الزاماتی وجود دارد که در همه جای دنیا رعایت می شود که آن ها را به شما معرفی می کنیم.

واسابی: واسابی یا ترب ژاپنی ماده ای است که خمیری شکل و سبز رنگ است و طعمی بسیار تند و تیز دارد. برای خوردن غذایتان باید اندازه بسیاری کمی از آن را میل کنید. واسابی ضدعفونی کننده است و خاصیت دارویی دارد.

ترشی زنجبیل: ترشی زنجبیل قرمز یا جینجر به صورت لایه های پر مانند و بسیاز نازک در کنار سوشی سرو می شود.طعم این ترشی هم مانند واسابی تند است.

سس سویا: سس سویا سسی بسیار رقیق و شور است که با تمامی سوشی ها سرو می شود.

انواع سوشی

سوشی خوشمزه تنوع زیادی هم دارد و قبل از بررسی انواع آن جالب است بدانید غذایی شبیه به سوشی وجود دارد که ساشیمی نم دارد. ساشیمی از تکه های کوچک ماهی درست می شود اما تفاوتشان در این است که ساشیمی را حتما باید با سس سویا سرو کرد. از معروف ترین و پرطرفدارترین نوع سوشی باید از سوشی کلاسیک نام برد. جلبک خاص، سس سویا و مایونز، شکر قهوه ای،سرکه، 300 گرم برنج مخصوص، پیازچه خرد شده، خیار پوست کنده، آووکادو و 250 گرم گوشت ماهی سالمون که هم به صورت خام و هم به صورت پخته استفاده می شود مواد اولیه لازم برای تهیه این غذای ژاپنی هستند. برای بهتر شدن مزه آن بعضی رستوران ها مدل کلاسیک را برای مدت زمان کوتاهی در سس سویا قرار می دهند. اما از آن جایی که اهالی آمریکا با فست فودهای خود شهره عام و خاص هستند در سوشی نیز دست به تغییراتی زده اند تا با ذائقه اهالی آن سازگار تر شود. سوشی فیلادلفیا یکی از این ابداعات آمریکایی ها است. در این مدل فیلادلفیایی از سالمون دودی با پنیر فیلادلفیا یا پنیر خامه ای استفاده می کنند. جالب است بدانید یکی از محبوب ترین سوشی های آسیایی اصلا ماهی ندارد و با نام سوشی سبزیجات شناخته می شود. برنج، فلفل دلمه ای زرد، خیار، جلبک دریایی، آووکادو، هویج، خیار و سس سبزیجات یا سس سویا تنها مواد به کار رفته در این مدل سبزیجات این غذای سالم دنیای است.

چطور سوشی بخوریم؟

خیلی از غذاها را می توان به هر نحوی که تمایل داشته باشید بخورید، اما خوردن سوشی آداب و خاص خود را دارد تا حدی که در اینترنت عکس ها و توضیحات بسیاری به روش درست سوشی خوردن اختصاص دارد. روش ساده و در عین اصولی خوردن سوشی را در ادامه به شما خواهیم گفت. بسیاری فکر می کنند برای خوردن غذاهای آسیایی باید حتما از چاپستیک یا چوب مخصوص استفاده کرد که تصور اشتباهی است. بیشتر ژاپنی ها این غذا را با دست و دو انگشت (انگشت شست و انگشت اشاره) یا با چنگال می خوردند. خب برسیم به روش اصولی خوردن سوشی. ابتدا یک پر جینجر می خورید. ترشی زنجبیل (جینجر) دهان شما را تمیز می کند تا بتوانید کاملا طعم سوشی را حس کنید. سپس با نوک کارد یا چنگال به اندازه یک عدس واسابی جدا کنید و روی یک قطعه سوشی بمالید. واسابی حسابی شما را می سوزاند پس مراقب باشید بیشتر از یک عدس جدا نکنید. سوشی را در سس سویا فرو کنید و بگذارید تا حدی آغشته شود اما اصلا لازم نیست آن را غرق کنید. سوشی را یک جا و با همه محتویات در دهانتان بگذارید و از طعم آن لذت ببرید. برای هر دانه سوشی که بر می دارید این مراحل را تکرار کنید و بین هر قطعه به خاطر داشته باشید که یک پر جینجر بخورید تا دوباره دهان شما آماده خوردن قطعه بعدی باشد. این غذا فست فود نیست و برای خوردن آن باید صبر و حوصله به خرج داد و از طعم تک تک مواد آن لذت برد.

بهترین سوشی تهران را کجا بخوریم؟

رستوران های خوبی در تهران قرار دارند که می توانید سوشی خوشمزه و باب میلتان را آنجا میل کند. چند مورد را ما به شما پیشنهاد می کنیم؛ شما هم نظرتان را با ما در میان بگذارید. رستوران هایی مثل: واسابی، جاده ابریشم، خانه آسیایی، کاتسو، ستاره ونک، چاپستیک، مانسون، کنزو و پیچ.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 2200

به "سوشی خوشمزه چگونه درست می شود ، کدام رستوران سوشی خوب بخوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوشی خوشمزه چگونه درست می شود ، کدام رستوران سوشی خوب بخوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید