رژیم غذایی حاوی کالری برای تعویق پیشرفت ایدز

به گزارش مجله پیامک، متخصص بیماری های عفونی گفت: برای به تعویق انداختن پیشرفت ایدز در بیماران مبتلا، یک رژیم غذایی حاوی کالری و پروتئین فراوان مورد احتیاج است و این مقدار احتیاج در حدود یک و نیم برابر احتیاج یک فرد عادی بوده و مصرف مکمل های ویتامینی و مواد معدنی برای همه مبتلایان به ایدز توصیه می گردد.

رژیم غذایی حاوی کالری برای تعویق پیشرفت ایدز

سارا کرمی گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیش از 60 هزار مبتلا به ایدز در کشور داریم و از این تعداد 21 هزار و 600 نفر شناسایی و ثبت شده اند، ایمنی مواد غذایی از ضروریات اساسی برای ادامه حیات این بیماران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید نمود: ایدز یک بیماری کشنده و غیرقابل درمان است که به دنبال حمله به سیستم ایمنی و نقص موجود در سیستم دفاعی بدن منجر به مرگ می گردد؛ بنابراین یکی از مهم ترین مسائل، افزایش قدرت سیستم ایمنی در مبتلایان و جلوگیری از سوء تغذیه و بالا بردن مقاومت بدن آن ها است.

کرمی گفت: اختلالات تغذیه ای یکی از عوارض شایع در این بیماری بوده و عمده ترین علت کاهش وزن در افراد مبتلا به ایدز کاهش دریافت انرژی است، در این افراد اختلال در حس چشایی وجود دارد، که به هنگام تحلیل توده بدون چربی بدن به 55 درصد حالت نرمال، در مبتلایان مرگ رخ می دهد.

وی گفت: بیماران مبتلا به ایدز باید از خوردن مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت ها، غذا های دریایی به صورت خام خودداری نموده و میوه ها و سبزی ها قبل از مصرف کاملا شسته و از برای بریدن گوشت های خام از تخته آشپزخانه جداگانه استفاده گردد.

کرمی ادامه داد: بعد از هر بار استفاده دست ها، چاقو ها و تخته برش با صابون و آب به طور کامل شست وشو گردد و از آنجایی که بهداشت آب آشامیدنی به دلیل وجود انگل ها، میکروب ها و ویروس های مختلف مهم است باید برای پیشگیری از مسمومیت و آلودگی بر اثر مصرف آب هرگز از آب دریاچه ها، رودخانه ها، چشمه ها و جویبار ها ننوشند.

متخصص بیماری های عفونی تاکید نمود: نصب دستگاه های تصفیه آب خانگی می تواند به بهداشت آب آشامیدنی یاری کند و فقط از آب جوشیده برای نوشیدن و پخت و پز استفاده و هنگام سفر به مناطقی که از سلامت آب اشامیدنی آن اطمینان وجود ندارد یا اینکه آب بهداشتی در دسترس نیست حتما از آب های بطری شده مصرف گردد.

منبع: ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1230

به "رژیم غذایی حاوی کالری برای تعویق پیشرفت ایدز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی حاوی کالری برای تعویق پیشرفت ایدز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید