روسیه اطلاع داد؛ خروج پیش از موعد شبه نظامیان کُرد از مناطق مرزی سوریه-ترکیه

به گزارش مجله پیامک، وزیر دفاع روسیه اعلام نمود، خروج شبه نظامیان کُرد از منطقه امنیتی بوجود آمده در خطوط مرزی سوریه-ترکیه، پیش از موعد مقرر به خاتمه رسیده و اکنون پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه در این مناطق مستقر هستند.

روسیه اطلاع داد؛ خروج پیش از موعد شبه نظامیان کُرد از مناطق مرزی سوریه-ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام نمود که خروج شبه نظامیان کُرد از منطقه امنیتی بوجود آمده در شمال شرق سوریه، بر اساس توافقات اجرا شده در سوچی، پیش از موعد مقرر به سرانجام رسیده است.

شایگو شب گذشته در سرانجام مذاکرات خود با داوید تونویان همتای ارمنستانی خود گفت: واحدهای شبه نظامیان کُرد از مناطقی که می بایست یک کریدور امنیتی در مناطق مرزی سوریه-ترکیه ایجاد گردد، پیش از موعد مقرر به سرانجام رسید و در حال حاضر در این مناطق پلیس نظامی روسیه و نیروهای مرزبانی سوریه حضور دارند.

وزیر دفاع همچنین یادآور شد که روسیه و ارمنستان تجربه زیادی در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی دارند و افسران دو کشور در عرصه های ارائه یاری های انسان محبت آمیز، یاری های پزشکی به شهروندان سوری و مین زدایی مناطق آزاد شده از گروه های تروریستی همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند.

وزیر دفاع روسیه همچنین اعلام نمود که وجود پایگاه نظامی این کشور در خاک ارمنستان، تضمینی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز بوده و نیروهای نظامی روسی به ارتش ارمنستان برای مقابله با تهدیدات امنیتی در منطقه یاری می نمایند.

مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد نیز اعلام نمود که نیروهای نظامی این کشور در سوریه مورد حمله قرار نگرفته اند و اطلاعات منتشره از سوی بعضی شبکه های اجتماعی درباره حمله نظامی به نیروهای پلیس نظامی روسیه در مناطق مرزی سوریه و ترکیه، واقعیت ندارد.

بر اساس تفاهم نامه امضاء شده بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی، پلیس نظامی روسیه به همراه نیروهای مرزبانی سوریه در امتداد مرزهای مشترک سوریه-ترکیه در خارج از منطقه عملیات نظامی ترکیه، مستقر و کنترل اوضاع و یاری به خروج شبه نظامیان کرد و تجهیزات نظامی آنها از فاصله 30 کیلومتری مرز مشترک ترکیه-سوریه را برعهده داشته و این خروج می بایست ظرف 150 ساعت اجرا شده باشد.

پیش از این سخنگوی واحدهای نظامی کرد نیروهای دموکراتیک سوریه، خروج شبه نظامیان کرد از منطقه 32 کیلومتری از مرز سوریه با ترکیه را مورد تایید قرار داده بود. وزارت امور خارجه روسیه نیز ابراز اطمینان نموده بود که خروج شبه نظامیان کرد از مناطق مرزی سوریه-ترکیه داوطلبانه انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 552

به "روسیه اطلاع داد؛ خروج پیش از موعد شبه نظامیان کُرد از مناطق مرزی سوریه-ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه اطلاع داد؛ خروج پیش از موعد شبه نظامیان کُرد از مناطق مرزی سوریه-ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید