درخواست اردوغان از اروپا درباره آذربایجان

به گزارش مجله پیامک، فارس نوشت: رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با رئیس شورای اروپا ضمن متهم کردن ارمنستان به حمله به قلمرو جمهوری آذربایجان، خواهان حمایت اتحادیه اروپا از باکو شد.

درخواست اردوغان از اروپا درباره آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستانی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت وگوی تلفنی با چارلز میشل رئیس شورای اروپا خواهان موضع منسجم اتحادیه اروپا در مورد تمامیت ارزی جمهوری آذربایجان در درگیری با ارمنستان در مورد منطقه قره باغ کوهستانی شد.

بنا بر گزارش شبکه روسی اسپوتنیک، دولت ترکیه در بیانیه ای در مورد گفت وگوی تلفنی اردوغان و میشل گفت: رئیس جمهور (رجب طیب) اردوغان در حین تماس تلفنی با چارلز میشل گفت که ارمنستان به قلمرو (جمهوری) آذربایجان حمله نموده و همچنین به وسیله حمله به شهر گنجه و منطقه توووز که خط لوله های گاز و نفت در آنجا قرار گرفته است، امنیت فراورده های انرژی اروپا را تهدید نموده است و از اتحادیه اروپا درخواست کرد که موضع منسجمی درباره تمامیت ارضی (جمهوری) آذربایجان اتخاذ نمایند.

اظهارات اردوغان در شرایطی مطرح شده است که در پی تشدید تنش ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، وزارت خارجه ایروان با صدور بیانیه ای تأکید کرد که اقدامات تحریک نماینده ترکیه ثبات در منطقه را تضعیف می نماید.

علی رغم آنکه بامداد شنبه هفته جاری (19 مهر ماه)، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اطلاع داد، مقام های دفاعی ایروان و باکو ساعاتی قبل از شروع آتش بش (12:00 به وقت محلی 10 اکتبر، 12:30 به وقت تهران 19 مهرماه) و دقایقی بعد از اجرایی شدن آتش بس، از حمله به قلمروهایشان اطلاع دادند.

دور جدیدی از تنش ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 27 سپتامبر (ششم مهرماه) در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند و از هما ابتدا، به صورت قاطعانه، ارمنستان را به اشغالگری متهم کرد و گفت که آماده ارائه هرگونه حمایت از جمهوری آذربایجان است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1255

به "درخواست اردوغان از اروپا درباره آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اردوغان از اروپا درباره آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید