خبرنگاران دولت وفاق ملی لیبی مدعی انهدام سامانه پدافند هوایی روسی نیروهای حفتر شد

به گزارش مجله پیامک، تهران - خبرنگاران - دولت وفاق ملی لیبی شنبه شب گفت، نیروهایش یک سامانه پدافند هوایی روسی متعلق به نیروهای خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را در غرب این کشور منهدم کردند.

خبرنگاران دولت وفاق ملی لیبی مدعی انهدام سامانه پدافند هوایی روسی نیروهای حفتر شد

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، مرکز اطلاع رسانی عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اضافه نمود: نیروهای ما سامانه پدافند هوایی روسی از نوع پانستیر اس یک را به محض ورود به پایگاه هوایی الوطیه واقع در غرب این کشور هدف قرار دادند و منهدم کردند.

وزارت بهداشت دولت وفاق لیبی نیز گفت که در حملات خمپاره ای شبه نظامیان خلیفه حفتر به منطقه الفرناج واقع در جنوب طرابلس 2 غیر نظامی کشته و 3 نفر نیز زخمی شدند.

حملات به زیرساخت های درمانی شهر طرابلس درحالی صورت می گیرد که پیش تر سران نهادهای اصلی اقدامات بشردوستانه سازمان ملل متحد در یک بیانیه مشترک گفتند: به دلیل جنگ در لیبی سلامت و ایمنی کل جمعیت این کشور در معرض خطر است.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری معمر قذافی دیکتاتور این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده ای رو به رو است و به 2 دولت موازی در شرق با موضوع نیروهای ارتش ملی و فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت مستقر در غرب لیبی با موضوع دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج تقسیم شده است.

اوضاع در لیبی بار دیگر از فروردین سال 98 همزمان با دستور ژنرال حفتر به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

تا به امروز تلاش های سازمان ملل متحد و برگزاری نشست های بین المللی از جمله نشست برلین در اوایل سال جاری میلادی با هدف حل بحران لیبی و رسیدن به آتش بس، نتیجه بخش نبوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1012

به "خبرنگاران دولت وفاق ملی لیبی مدعی انهدام سامانه پدافند هوایی روسی نیروهای حفتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت وفاق ملی لیبی مدعی انهدام سامانه پدافند هوایی روسی نیروهای حفتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید