دیدار لاوروف با وزیران خارجه چین و هند درباره برنامه هسته ای ایران

به گزارش مجله پیامک، خبرنگاران: وزیر خارجه سوریه در چارچوب گروه ریک با همتایان خود از چین و هند دیدار و درباره برنامه هسته ای ایران، اوضاع منطقه خاورمیانه و مسایل سوریه و عراق گفت وگو و گفتگو می نماید.

دیدار لاوروف با وزیران خارجه چین و هند درباره برنامه هسته ای ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه سایر رسانه های خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: لاوروف در چارچوب گروه ریک (روسیه، هند و چین) به همراه همتایان چینی و هندی خود روز دوشنبه با شی جین پینگ رییس جمهوری چین دیدار می نماید.

براساس این بیانیه، روسیه در چارچوب گروه ریک از سال 2003 با هند و چین مذاکره می نماید و آن را شکل مناسبی برای پیشبرد گفت وگوها میان این سه کشور در مسایل منطقه ای و بین المللی می داند.

قرار است در نشسته روز دوشنبه، طرفین درباره موضوع های مختلفی از مسایل سیاسی خارجی و نیز دورنمای تکمیل شکل گروه ریک گفت وگو نمایند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام نموده که در نشست دوشنبه، اوضاع کنونی دنیا با توجه به تهدید فزاینده برای ثبات و امنیت بین المللی و مسائل موجود برای اقتصاد دنیای در صدر مذاکرات قرار دارند.

وزیران خارجه روسیه، چین و هند همچنین در خصوص ساختار نظام جدید دنیای و افزایش نقش کشورهای منطقه آسیا و منطقه اقیانوس آرام در امور بین المللی بحث و گفتگو خواهند کرد.

براساس این بیانیه، دیدار بعدی مقام های سه کشور گروه ریک، نیمه دوم امسال میلادی در روسیه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 563

به "دیدار لاوروف با وزیران خارجه چین و هند درباره برنامه هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار لاوروف با وزیران خارجه چین و هند درباره برنامه هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید