دیدار سفیر آکردیته ایران با وزیر فرهنگ لیتوانی

به گزارش مجله پیامک، سفیر آکردیته ایران در دیدار وزیر فرهنگ لیتوانی گفت که امضای موافقتنامه همکاری بین کتابخانه های دو کشور و برگزاری هفته فیلم و کنسرت موسیقی ایران در لیتوانی از برنامه های آینده این سفارتخانه است.

دیدار سفیر آکردیته ایران با وزیر فرهنگ لیتوانی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، مسعود ادریسی کرمانشاهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ورشو و آکردیته لیتوانی در دیدار با کویات کاسکاس وزیر فرهنگ جمهوری لیتوانی به مصاحبه در خصوق راه های گسترش مناسبات فرهنگی و علمی بین دو کشور پرداخت.

در این دیدار ادریسی ضمن اشاره به تاریخ، هنر و ادبیات کهن ایران و علاقمندی مردم لیتوانی به این پیشینه و اصالت تاکید کرد که دو ملت می باید بیشتر از یکدیگر شناخت پیدا کنند و همکاری های فرهنگی این امر را تسریع خواهد بخشید.

وی اظهار داشت: امضای موافقتنامه همکاری بین کتابخانه های ملی دو کشور، برگزاری هفته فیلم ایرانی در لیتوانی و برگزاری کنسرت موسیقی ایرانی از جمله اقداماتی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران قصد برگزاری آن را طی ماه های آینده دارد.

در این دیدار وزیر فرهنگ لیتوانی نیز با اشاره به شعر و ادبیات ایران که شهره جهانی دارد، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بسیاری از کتاب ها و دیوان های اشعار ایرانی مستقیما از زبان فارسی به لیتوانی ترجمه و در این کشور منتشر شود.

کاسکاس با ابراز خرسندی از وجود کلاس زبان فارسی در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی ابراز امیدواری کرد که با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران زمینه ایجاد علاقمندی دانشجویان لیتوانیایی به آموزش زبان فارسی بیشتر شود.

وی همچنین از هنرمندان، سینماگران و اهالی ادب و هنر ایرانی درخواست کرد که در رویدادها و جشنواره های فرهنگی و هنری کشورش حضوری پر رنگ تر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 213

به "دیدار سفیر آکردیته ایران با وزیر فرهنگ لیتوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سفیر آکردیته ایران با وزیر فرهنگ لیتوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید