دست رد وزیر خارجه لبنان به درخواست های خارجی برای کنار زدن حزب الله

به گزارش مجله پیامک، وزیر خارجه لبنان گفت، نمی تواند به درخواست های خارجی برای خلاص شدن از حزب الله کمکی کند و تا وقتی حزب الله منتخب مردم لبنان است با این جنبش همراه است.

دست رد وزیر خارجه لبنان به درخواست های خارجی برای کنار زدن حزب الله

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در گفت وگویی با شبکه آمریکایی سی ان ان بار دیگر از حزب الله دفاع کرد و آن را منتخب مردم دانست.

بر اساس این گزارش، وی گفت: با تفاهم با نخست وزیر سعد الحریری موارد مثبت زیادی را به لبنان ارائه کردیم اما در اقتصاد و مبارزه با فساد شکست خوردیم و بهای همین شکست را می پردازیم. باید سیاست همزیستی با فساد را تغییر دهیم و دیگر از سیاست های اقتصادی و اقتصادی (فعلی) حمایت نکنیم.

باسیل درباره دولت جدید گفت، التیار الوطنی الحر یا در دولتی که معیارهای لازم برای موفقیت را داشته باشد، حضور پیدا می نماید یا اینکه در دولت مشارکت نخواهد داشت.

وی به سوالی درباره حزب الله پاسخ داد: حزب الله از دید داخلی، بخشی از ملت لبنان و منتخب این ملت است اما از دید [دشمن] خارجی، مشکل به حساب می آید و ما بهای این را می پردازیم. اگر جامعه بین المللی می خواهد از نظر سیاسی از حزب الله در داخل لبنان خلاص گردد من نمی توانم کمکی کنم زیرا تا زمانی که حزب الله منتخب مردم است من با این جنبش همراه هستم؛ آنچه من می توانم انجام دهم این است که لبنان را از مسائل خارجی دور نگه دارم.

لبنان بیش از شصت روز است که درگیر تظاهرات داخلی است و تکلیف دولت جدید مشخص نیست. قرار بود دوشنبه (دیروز) جلسه مجلس لبنان برای انتخاب نخست وزیر تشکیل گردد اما این جلسه برای دومین بار به درخواست سعد الحریری به تعویق افتاد.

این تعویق مورد انتقاد حزب رئیس جمهور لبنان نهاده شد و این حزب در واکنش به تأخیر دوباره جلسه مجلس برای مشخص نخست وزیر، از الحریری خواست تا پنجشنبه آینده نامزد شایسته مدنظرش را برای نخست وزیری پیشنهاد دهد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 662

به "دست رد وزیر خارجه لبنان به درخواست های خارجی برای کنار زدن حزب الله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست رد وزیر خارجه لبنان به درخواست های خارجی برای کنار زدن حزب الله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید