فارغ از سرنوشت تحریم، ساختار مالی در کشورباید اصلاح گردد

به گزارش مجله پیامک، تهران (پانا) - رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران می گوید باید امیدوار بود که فارغ از سرنوشت تحریم به فکر اصلاح ساختار مالی در کشوربود و دراین اصلاح ساختار شرایط تحریم و برطرف تحریم را نیز در نظر گرفت و براساس آن ساختار می توان تصمیم های درست اتخاذ کرد. در آن صورت است که می توان به بهبود شرایط امیدوار بود در غیر این صورت شرایط فراوری بهبود نخواهد یافت.

فارغ از سرنوشت تحریم، ساختار مالی در کشورباید اصلاح گردد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

خسرو فروغان گران سایه در گفت وگو با پانا با اشاره به مسائل و سختی هایی که فعالان مالی در سال 99 با آن روبرو بودند، اظهار کرد: تحریم موجب اتخاذ بعضی از تصمیم ها در سال های گذشته شده است به ویژه از سال 97 به این سو با پیش بینی سخت ترشدن فشارهای ناشی از تحریم در بخش واردات، صادرات و فراوری، تصمیم هایی اتخاذ و بخشنامه هایی از سوی بانک مرکزی و وازرتخانه های مختلف صادر شد که در نهایت موجب مسائلی در تخصیص ارز و واردات مواد اولیه در سال گذشته شد.

دستگاه های مختلف تصمیم های خود را به نتایج انتخابات آمریکا گره زدند

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران اعلام نمود: اقتصاد کشور به نوعی در سال گذشته درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و مسئولان و دستگاه های مختلف تصمیم های خود را به نتایج انتخابات آمریکا گره زدند که در نهایت موجب شد تا تصمیم های درست و به موقع اتخاذ نگردد.

وی مطرح نمود: افزایش رشد نقدینگی و سرگردانی آن در بازارهای مختلف موجب ایجاد نابسامانی هایی در این بازارها شده و گرایش نقدینگی به سمت بازارهای مولد و سرمایه ای کاهش یافته است و مجموعه عوامل موجب شد تا فعالان مالی درسال 99 با چالش های بسیاری همراه باشند.

افزایش رشد نقدینگی و سرگردانی آن در بازارهای مختلف موجب ایجاد نابسامانی هایی در این بازارها شده و گرایش نقدینگی به سمت بازارهای مولد و سرمایه ای کاهش یافته است

فروغان گران سایه توضیح داد: در سال 1400 این پیش بینی و احتمال وجود دارد که تحریم ها تقلیل یابد یا مذاکرات از سرگرفته گردد اما این شرایط نیز نمی تواند مسائل ساختاری و زیرساختی اقتصاد ایران را بهبود ببخشد. متاسفانه سیاست های مالی از نوعی هرج و مرج در رنج است وناهماهنگی در سیاست های واردات، صادرات و فراوری مشهود است و تصمیم ها در این ساختار یک شبه و آنی اتخاذ می گردد.

وی اضافه کرد: باید امیدوار بود که فارغ از سرنوشت تحریم به فکر اصلاح ساختار مالی در کشوربود و دراین اصلاح ساختار شرایط تحریم و برطرف تحریم را نیز در نظر گرفت و براساس آن ساختار می توان تصمیم های درست اتخاذ کرد. در آن صورت است که می توان به بهبود شرایط امیدوار بود در غیر این صورت شرایط فراوری بهبود نخواهد یافت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1561

به "فارغ از سرنوشت تحریم، ساختار مالی در کشورباید اصلاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارغ از سرنوشت تحریم، ساختار مالی در کشورباید اصلاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید