خیز همه مناطق روسیه برای واکسیناسیون کرونا

به گزارش مجله پیامک، به دنبال واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه واکسن اسپوتینک وی بین همه مناطق این کشور توزیع شده و به گفته مقامات در روزهای آینده واکسیناسیون گسترده اجرایی می گردد.

خیز همه مناطق روسیه برای واکسیناسیون کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه که از شنبه هفته گذشته در مسکو پایتخت روسیه شروع شد واکسن اسپوتینک وی بین همه مناطق این کشور توزیع شده و به گفته مقامات در روزهای آینده واکسیناسیون گسترده اجرایی می گردد.

تا به امروز فقط در مسکو واکسیناسیون کرونا در حال اجرا است و هزاران نفر از نظامیان نیز به عنوان پیشقراولان واکسیناسیون کرونا نیز در روسیه در واحدهای نظامی این کشور پهناور واکسن کرونا زده اند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه در گزارشی بیان کرد: واکسن اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون به 83 منطقه (جمهوری و استان) از 85 منطقه روسیه حمل شده است. انتقال این واکسن به شرایط خاصی احتیاج دارد که باید رعایت گردد.

بر اساس این گزارش، به جمهوری آدیگیا در منطقه قفقاز 200 دوز واکسن اسپوتنیک-وی، به استان خاباروفسک در خاور روسیه 400 دوز واکسن انتقال یافته و همین مقدار واکسن بین همه جمهوریها و استان های روسیه توزیع شده است که در وهله نخست کادر درمانی و معلمان واکسیناسیون می شوند.

در مجموع در ماه دسامبر جاری، مناطق روسیه 480 هزار دوز واکسن کرونا دریافت می نمایند.

برنامه زمانی توزیع واکسن کرونا بین مناطق روسیه تنظیم شده است و حتی در روزهای تعطیلات سال نو میلادی که در روسیه از اول تا 10 ماه ژانویه برگزار می گردد، مراکز واکسیناسیون کرونا در همه مناطق روسیه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور داده است تا سرانجام این هفته واکسن اسپوتنیک -وی باید در همه مناطق روسیه توزیع گردد.

انتظار می رود با شروع بهره برداری از مرکز فراوری واکسن اسپوتنیک-وی در مسکو که از بزرگترین مراکز فراوری این واکسن خواهد شد، میزان فراوری واکسن اسپوتنیک وی سرعت بیشتری بیابد و از شروع سال 2021 افراد بیشتری با آن واکسیناسیون شوند.

در زمان حاضر 1500 نفر برای احداث این مرکز فراوری واکسن اسپوتنیک وی بطور شبانه روزی فعالیت می نمایند و نصب دستگاه ها در آن جریان دارد.

بر اساس گزارش رسانه ها، واکسن دوم کرونا در روسیه به نام اپی واک کرونا نیز به پنج منطقه روسیه انتقال یافته است.

به گفته میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه، مرحله جدید آزمایش بالینی این واکسن کرونا در روسیه شروع شده است و انتظار می فرایند نتایج آزمایشات در ماه ژانویه جمع بندی گردد.

میشوستین ابراز امیدواری کرد که با سرانجام آزمایش واکسن اپی واک کرونا این واکسن بطور گسترده در واکسیناسیون کرونا بکار گرفته گردد.

در زمان حاضر مرکز ویروس شناسی وکتور در نووسیبیرسک روسیه بیش از 50 هزار دوز واکسن اپی واک کرونا فراوری نموده است و در آینده این مرکز هر هفته 10 هزار دوز واکسن کرونا فراوری خواهد نمود.

شرایط نگهداری واکسن اپی واک کرونا آسانتر است و می تواند بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد نگهداری گردد که امکان حمل آن بدون هر گونه مشکل به هر منطقه روسیه را فراهم می نماید.

مسوولان روسیه امیدوارند با این دو واکسن فراوری شده از ماه ژانویه امکان فراوری چند میلیون دوز واکسن در ماه را فراهم نمایند تا با آن بتوانند مردم روسیه را واکسینه نمایند و در زمان حاضر کوشش ها در این جهت تمرکز یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1383

به "خیز همه مناطق روسیه برای واکسیناسیون کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز همه مناطق روسیه برای واکسیناسیون کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید