ابراز نگرانی مجلس آلمان درباره تحولات اخیر در آمریکا

به گزارش مجله پیامک، رئیس مجلس آلمان شکاف بالا در جامعه آمریکا را بسیار غم انگیز دانسته و با ابراز نگرانی درباره تحولات اخیر در این کشور ابراز امیدواری کرد که اوضاع آمریکا بعد از انتخابات نوامبر بهبود یابد.

ابراز نگرانی مجلس آلمان درباره تحولات اخیر در آمریکا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان درباره تحولات اخیر در آمریکا ابراز نگرانی نموده و در این باره گفت: این بسیار غم انگیز است که چگونه این جامعه و این کشور دچار جدایی شده است. شاید بعد از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر اوضاع دوباره بهتر گردد و من بسیار امیدوارم.

شایبله که در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل سخن می گفت توضیح داد که اساسا در این اوضاع اروپا باید قوی تر گردد و آلمان باید به صورت قابل توجهی هزینه بیشتری در زمینه دفاعی انجام دهد.

رئیس مجلس آلمان همچنین تاکید نمود: صرفا تکیه بر سیاست امنیتی آمریکا و ایراد دریافت از سیاست های غلط ایالات متحده رفتار مناسبی نیست.

وی اضافه نمود: ما آلمانی ها توافقاتی را با ناتو انجام داده ایم که باید به آن پایبند باشیم.

شایبله درباره تصمیم آمریکا برای عقب نشینی نیروهای خود از آلمان هم گفت: آمریکایی ها علاقمند به تقسیم نیروهای خود در جهان هستند. وی اضافه نمود: اگر آمریکا تصمیم به انتقال نیروهای خود به لهستان بگیرد این تصمیم می تواند توافق های ناتو با روسیه را نقض کند.

رئیس مجلس آلمان به آمریکا توصیه کرد که به این توافقات پایبند باشد. وی گفت: ما به روابط خوب با روسیه علاقه مند هستیم.

وی تاکید نمود که سیاست آلمان با وجود خشونت پلیس علیه سیاه پوستان و نژاد پرستی در آمریکا نباید موضع متکبرانه ای در برابر ایالات متحده اتخاذ کند. وی از وجود تبعیض های نژادی همچنین در جامعه آلمان سخن گفته و تاکید نمود: برای من مهم است که همیشه به دیگران اشاره نکنیم. در کشوری مانند آلمان که کودک آزادی در آن بسیار بیشتر از آنچه می توان تصور کرد اتفاق می افتد جایی برای غرور و افتخار نیست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه اقدامات وزیر بهداشت آلمان در دوران بحران کرونا را تمجید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1028

به "ابراز نگرانی مجلس آلمان درباره تحولات اخیر در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی مجلس آلمان درباره تحولات اخیر در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید