تور روسیه ارزان: بالاترین رقم مرگ بر اثر کرونا در روسیه از شروع همه گیری

به گزارش مجله پیامک، در شبانه روز گذشته در روسیه بیش از 850 نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند که بالاترین رقم در این کشور از شروع همه گیری کرونا در دو سال اخیر است.

تور روسیه ارزان: بالاترین رقم مرگ بر اثر کرونا در روسیه از شروع همه گیری

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز سه شنبه گفت: در شبانه روز اخیر در روسیه 852 نفر بر اثر کرونا جان سپرده اند.

این رقم نسبت به رقم یک روز پیش مرگ بر اثر کرونا در روسیه که 779 نفر گزارش شده بود، افزایش قابل توجه یافته است.

در هفته های اخیر، بار دیگر همه گیری کرونا تشدید شده و تعداد قربانیان روزانه آن از مرز 800 نفر گذشته و روزانه نزدیک به 22 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده یا تست کرونای آن ها مثبت تشخیص داده شده است.

در بین منطقه ها روسیه، مسکو در مکان نخست همه گیری رکرونا واقع شده است و در شبانه روز اخیر در این شهر 2 هزار و 541 نفر به این بیماری مبتلا شده و سن پترزبورگ و استان مسکو به ترتیب با یکهزار و 530 نفر و یکهزار و 450 تن در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

در همین حال به گزارش رسانه های روسیه، با تشدید همه گیری کرونا در بعضی منطقه ها روسیه محدودیت هایی اعمال شده و در مسکو هم از روز گذشته سخت گیری بیشتری در خصوص استفاده از ماسک طبی در اماکن عمومی صورت می گیرد.

پلیس مسکو امروز چندین نفر به علت خودداری از استفاده از ماسک طبی پنج هزار روبل (70 دلار) جریمه نقدی کرد.

با این حال آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندر کار پیشکیری از بیماری های واگیر) امکان تعطیل عمومی در روسیه به علت افزایش همه گیری کرونا را رد کرد.

وی در تبادل نظر با شبکه تلویزیون دولتی روسیه 1 گفت که علتی برای اعلام تعطیل عمومی بخاطر همه گیری کرونا در روسیه وجود ندارد.

مقام روس این را هم گفت که فقط 2 درصد افرادی که واکسن کرونا زده اند جان سپرده اند و این تعداد از مرگ و میر بر اثر کرونا رقم ناچیزی است.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه هم امروز گفت که دولت روسیه از افزایش همه گیری کرونا در تعدادی از منطقه ها کشور خبر می دهد، اما تصمیم در خصوص اعمال تدابیر نو برعهده سران منطقه ها است و آن ها اختیارات کافی در اختیار دارند.

از شروع همه گیری کرونا در روسیه، 205 هزار و 531 نفر قربانی این بیماری شدند و 7 میلیون و 464 هزار هم بیمار شده یا تست کرونای آن ها مثبت تشخیص شد که حدود 6 میلیون و 635 هزار نفر مداوا شدند.

پیشتر تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه گفته بود که این کشور انتظار دارد مصونیت عمومی در برابر ویروس کرونا تا پاییز سال جاری به دست آید.

گولیکووا به رسانه های محلی گفت ما انتظار داریم در پاییز مصونیت جمعی صورت گیرد. در روسیه 45.4 میلیون نفر دُز اول واکسن را دریافت نموده اند و 38.5 میلیون نفر کاملا واکسینه شده اند.

دنیس پروتسنکو رئیس بیمارستان تعداده 40 ویژه بیماران کرونایی در روسیه چندی پیش نسبت به افزایش همه گیری کرونا در این کشور در پاییز هشدار داده بود.

پروتسنکو گفت: من از افزایش شدید تعداد بیماران کرونایی در اواخر ماه سپتامبر و اوایل ماه اکتبر (اوایل تا اواسط مهر ماه) بشدت نگران هستم.

وی اضافه نمود: در آن موقع ممکن است بیماری سرماخوردگی شیوع یابد، مردم از مرخصی بازگردند و همه گیری کرونا هم تشدید گردد که بر اوضاع بیماری های عفونی در روسیه تاثیر منفی می گذارد.

پروتسنکو گفت: بشریت باید به زندگی در شرایط همه گیری کرونا همچون تحمل آنفلوآنزا و سایر بیماری های عفونی عادت کند.

رئیس بیمارستان ویژه کرونا در مسکو تنها راه مبارزه با ویروس کووید-19 را پیشگیری از آن و هم واکسیناسیون دانست.

به گفته پروتسنکو، شیوع کرونا در پاییز تا میزان زیادی به رفتار مردم بستگی دارد و اگر نسبت به رعایت تدابیر پیشگیرانه در برابر کرونا بی تفاوت باشند بار دیگر همه گیری کرونا افزایش می یابد و باید تخت های بیمارستانی بیشتری برای بیماران کرونایی در روسیه اختصاص داد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1819

به "تور روسیه ارزان: بالاترین رقم مرگ بر اثر کرونا در روسیه از شروع همه گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: بالاترین رقم مرگ بر اثر کرونا در روسیه از شروع همه گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید