خبرنگاران 2936 دواطلب برای شوراهای اسلامی روستا در کردستان ثبت نام کردند

به گزارش مجله پیامک، سنندج - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تا سرانجام سومین روز از ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستاهای استان، 2 هزار و 936 نفر بصورت حضوری و غیرحضوری ثبت نام کردند.

خبرنگاران 2936 دواطلب برای شوراهای اسلامی روستا در کردستان ثبت نام کردند

محمدابراهیم زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از این تعداد 2 هزار و 894 نفر مرد و 42 نفر زن هستند که 500 نفر مربوط به اولین روز ثبت نام، یک هزار و 109 نفر دومین روز و یک هزار و 32 نفر در سومین روز است.

وی اضافه نمود: 2 هزار و 735 داوطلب با مراجعه حضوری به 31 بخشداری استان مراحل ثبت نام خود را انجام داده و 201 نفر نیز از شیوه های غیرحضوری استفاده کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه نمود: از یک هزار و 307 روستای واجد شرایط دارا بودن شورای اسلامی در استان، یک هزار و 28 روستا شورای اسلامی با پنج نفر عضو و بقیه با سه نفر عضو خواهند داشت.

وی تاکید نمود: با توجه به شرایط شیوع کرونا در استان، داوطلبان شیوه غیرحضوری را به حضوری ترجیح دهند.

زارعی گفت: داوطلبان می ­توانند به وسیله اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت­ نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)، یا به وسیله نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس(entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) در انتخابات ثبت نام نمایند.

وی گفت: داوطلبان همچنین می توانند به وسیله دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره(Keshvar) و به وسیله مراجعه حضوری به بخشداری (از ساعت 8:00 تا 18:00) و دریافت رسید نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه ثبت نام باید با شماره تلفن همراهی انجام گردد که شخص داوطلب، مالک آن باشد، اضافه نمود: ارائه اصل گواهی عدم سوپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت سرانجام خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس 4 در 3 جدید برای ثبت نام الزامی است.

وی یادآور شد: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا 200خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای 200 خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده 32 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ثبت نام در انتخابات ضروری است.

زارعی ادامه داد: اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر احتیاج است.

وی گفت: به استناد ماده 30 قانون داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایطی همچون تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

از دیروز 16 فروردین همزمان با سراسر کشور فرایند نام نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در کردستان آغاز شده وتا ساعت 18:00 روز یکشنبه 22 فروردین ماه به مدت هفت روز ادامه دارد.

در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها 176 عضو شورا از سوی ساکنان 32 شهر استان انتخاب می شوند که شامل یک شهر با 9 عضو، 6 شهر با هفت عضو و 25 شهر با پنج نفر عضو است.

در این دوره از انتخابات با توجه تقسیمات جدید سیاسی کشور سه شهر شامل هزارکانیان دیواندره، سنته سقز و حسین آباد سنندج از روستا به شهر تبدیل شده اند و دیگر شورای اسلامی روستا نخواهند داشت.

طی دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان چهار هزار و 172 نفر از سوی مردم به عنوان اعضای شورا انتخاب شدند که چهار هزار نفر از این تعداد در روستاها و 172 نفر نیز در شهرها عضو این نهاد هستند.

شوراهای اسلامی هم اکنون در تمام 32 شهر این استان و یک هزار و 312 روستا از یک هزار و 600 روستای داری سکنه فعالیت دارند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز آدینه تاریخ 28 خرداد 1400 برگزار می گردد.

59 درصد واجدان شرایط استان کردستان 29 اردیبهشت 1396 در جریان رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1587

به "خبرنگاران 2936 دواطلب برای شوراهای اسلامی روستا در کردستان ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2936 دواطلب برای شوراهای اسلامی روستا در کردستان ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید