خبرنگاران چهارمین واکسن کرونا در پاکستان مجوز گرفت

به گزارش مجله پیامک، اسلام آباد- خبرنگاران- دولت اسلام آباد مجوز استفاده اضطراری از واکسن کرونای کانسینو به عنوان دومین واکسن تولیدی چین و چهارمین واکسن با میزان اثربخشی بالا در پاکستان را صادر کرد.

خبرنگاران چهارمین واکسن کرونا در پاکستان مجوز گرفت

به گزارش خبرنگاران از منابع رسمی پاکستان، سرپرست وزارت بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان روز جمعه به رسانه ها گفت: اداره تنظیم مقررات دارویی این کشور مجوز استفاده از واکسن کانسینو به عنوان دومین واکسن چینی کرونا پس از سینوفارم را صادر کرد.

مقامات بهداشتی در پاکستان اعلام کردند که میزان اثر بخشی واکسن های تایید شده در این کشور 74.8 درصد مرتبط با موارد علامت دار مبتلا به کرونا و 100 درصد در کاهش تشدید این بیماری بوده است.

گفتنی است، طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در پاکستان از 14 بهمن امسال با ورود اولین محموله واکسن کرونا از چین، در اسلام آباد آغاز شد.

وزارت بهداشت پاکستان پیش تر مجوز استفاده اضطراری از سه واکسن خارجی ساخت دانشگاه آکسفورد انگلیس و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی آسترازنکا، واکسن سینوفارم چین و اسپوتنیک وی روسی کرونا را صادر کرد.

بنابر اعلام ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان، در اولین مرحله واکسیناسیون علیه کرونا، اولویت دریافت واکسن با ماموران سلامت و فعالان حاضر در خط مقدم مبارزه با ویروس کووید-19 شامل 400 هزار نفر، است.

در مراحل بعدی شهروندان بین 60 و 65 سال و سپس به سنین 18 سال به بالا واکسن کرونا تزریق خواهد شد.

دولت پاکستان اوایل ماه جاری از تایید سفارش این کشور توسط برنامه کواکس برای تامین بیش از 17 میلیون دوز واکسن آسترازنکا به منظور مقابله با کرونا در پاکستان خبر داد.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند 98) تا به امروز 12 هزار و 218 نفر از مبتلایان جان سپردند. همچنین 560 هزار و 363 نفر در این کشور تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: shortmessagesystem.ir شناسه مطلب: 1519

به "خبرنگاران چهارمین واکسن کرونا در پاکستان مجوز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهارمین واکسن کرونا در پاکستان مجوز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید